اجرای طرح نائب الشهید در اربعین با حضور 120 خادم

به گزارش دکتر برای تو، دبیر کارگروه شاهد ستاد مرکزی اربعین از برگزاری چهارمین دوره طرح نیابت شهداء در اربعین اطلاع داد و گفت: سال جاری 500 هزار کارت نائب الشهید تهیه شده است.

اجرای طرح نائب الشهید در اربعین با حضور 120 خادم

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، طرح نیابت شهداء در پیاده روی اربعین و زیارت حضرت اباعبدالله (ع) از جانب کانون همبستگی فرزندان شاهد به کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین پیشنهاد و مورد تصویب نهاده شد. در سال 1395 این طرح به صورت آزمایشی و با توزیع حدود 350 هزار کارت نیابت شهدای ایرانی و حشدالشعبی به صورت موفقیت آمیز و با استقبال چشمگیر زوار اربعین حسینی اجرا شد و در سال 1396 نیز این طرح به صورت رسمی و در ابعاد بسیار وسیع تر در دستور کار نهاده شد و اجرایی شد.

این طرح در سال 1397 برای سومین سال پیاپی در حال برگزاری است و استقبال بسیاری از سوی زائران پیاده روی بزرگ اربعین از طرح نائب الشهید اجرا شده است.

هدف از اجرای این طرح استفاده از ظرفیت اربعین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، الگوسازی از شهدا، تقویت جبهه مقاومت و نیرو های انقلابی حول محور شهدا است.

حسین عامریان دبیر کارگروه شاهد ستاد مرکزی اربعین در مصاحبه با خبرنگار فرهنگی تسنیم از برگزاری چهارمین دوره برگزاری این طرح اطلاع داد و گفت: برنامه های سال جاری در سه نقطه؛ فرودگاه امام خمینی (ره)، مرز شلمچه و موکب نائب الشهید در جهت راهپیمایی اربعین در عمود 285 برگزار می گردد و به زوّار امام حسین علیه السلام خدمات مختلفی را ارائه می نمایند.

وی اضافه کرد: یکی از خدمات این طرح در موکب اربعین، ارائه کارت های نیابت از شهدای کشور های مختلف اسلامی از جمله یمن، نیجریه، بحرین، لبنان، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و ... به زائران حسینی است. هر یک از زائران می توانند با مراجعه با این سه مرکز، شهید مورد علاقه خود را اعلام نمایند تا کارت نائب الشهید همان شهید برای آن ها صادر گردد.

دبیر کارگروه شاهد ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، سال جاری 500 هزار کارت نائب الشهید تهیه شده است؛ این تعداد فقط برای سه نقطه موردنظر است و در مراکز استان ها نیز اقدامات جداگانه دیگری صورت می گیرد. همچنین در طرح سال جاری 80 خادم از ایران و 40 خادم از کشور های خارجی حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 428

به "اجرای طرح نائب الشهید در اربعین با حضور 120 خادم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح نائب الشهید در اربعین با حضور 120 خادم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید