37 هکتار از مراتع شیروان در آتش سوخت

به گزارش دکتر برای تو، وقوع یک آتش سوزی گسترده در مراتع روستای باداملق در بخش مرکزی شیروان 37 هکتار از مراتع و باغ های این شهرستان را خاکستر کرد.

37 هکتار از مراتع شیروان در آتش سوخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، آتش که از روز گذشته این منطقه را فراگرفته بود، پس از چندین ساعت و با کوشش نیروهای مردمی و نیز گروه های اعزامی منابع طبیعی مهار و خاموش شد. گفته می گردد آغاز آتش سوزی از باغ های منطقه بوده که سپس دامنه آن گسترش یافته و به مراتع اطراف سرایت کرد و حتی شماری از کندوهای عسل زنبورستان های اطراف را سوزانده است.

بنابراین گزارش هنوز علت حادثه و خسارات وارد شده به منابع طبیعی منطقه تعیین نشده است. فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی پیش از این گفته بود که در سه ماهه نخست سال جاری با وقوع هشت مورد آتش سوزی در شهرستان شیروان، حدود 20 هکتار از مراتع این شهرستان سوخته و 227 میلیون ریال خسارت به بار آمده است.

سرهنگ موسی الرضا حیاتی با بیان اینکه سال جاری هر پنج روز شاهد یک حریق در شهرستان شیروان بوده ایم، به افزایش حریق های سال جاری در این شهرستان نسبت به سال گذشته اشاره نموده و افزوده بود: سال قبل در همین مدت، یک مورد حریق به مساحت 3 هزار و 750 مترمربع در روستای امیرانلوی بخش مرکزی شیروان اتفاق افتاده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1141

به "37 هکتار از مراتع شیروان در آتش سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "37 هکتار از مراتع شیروان در آتش سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید