تور ارزان کوبا: گشت و گذاری میهج در هاوانا کوبا

به گزارش دکتر برای تو، گشت و گذاری در هاوانا

کوبا یکی از معدود کشورهایی است که گذراندن تعطیلات ساحلی در آن بسیار مهیج خواهد بود. این کشور، جواهری چند وجهی از یک جزیره نسبتا بزرگ است که زیستگاه های طبیعی شگفت آور و ساختمان های استعماری بسیاری را در خود جای داده است. مجموعه جزایر کارائیب، دارای گذشته ای پیچیده و فرهنگی کاملا مدرن هستند که در نزدیکی هاوانا (مرکز کوبا) قرار دارند. با خبرنگاران همراه باشید می خواهیم گشت و گذاری در هاوانا داشته باشیم.

تور ارزان کوبا: گشت و گذاری میهج در هاوانا کوبا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

هاوانای قدیمی (هاوانا ویجا)

در زمان های گذشته، هاوانا (میراث دنیای یونسکو) یکی از بنادر نیروی دریایی اسپانیا بوده است. بخش شمال شرقی این شهر دارای بافتی قدیمی و منحصر به فرد است که قدمت آن به قرن 16 ام میلادی باز می گردد. در واقع، شواهد تاریخی موجود در شهر، نشان از قدمت دیرینه و فرهنگ غنی آن است. دیوارهای دفاعی شهر هنوز هم در خیابان های باریک راسخ هستند. در گذشته، این دیوارها برای جلوگیری از حملات دزدان دریایی ساخته شده اند. پنج مورد از میادین این شهر به سبک کاملا اروپایی ساخته شده اند که نمای خارجی باروک کوبا مشرف بر آن ها است. میدان کلیسای جامع، یکی از مهم ترین میادین موجود است که در خیابان های اطراف آن، بازار های کتاب و کافه های متعددی به چشم می خورد.

ملکون (اسکله بندر)

سد دریایی و گردشگاهی به طول پنج مایل، بندر قدیمی هاوانا و منطقه ودادو را از یکدیگر جدا کرده است. فضای این منطقه یادآور تاریخ و گذشته غنی این شهر است. نمای رنگی ساختمان های قدیمی هاوانا و بعلاوه بناهای تاریخی و انقلابی ماکسیمو گومز و کالیکستو گارسیا که در ودادو واقع شده اند، تداعی گر منطقه ای بزرگ در روسیه می باشند. غروب خورشید در خلیج هاوانا چشم انداز ای شگفت انگیز و منحصر به فرد است که در هیچ کجای دنیا دیده نخواهد شد.

ساختمان کنگره ملی

همان طور که می دانید ساخت این بنا، با تاثیر از ساختمان کاپیتول ایالات متحده در واشنگتن شروع شده است. پله های سنگی بزرگ، بال های کلاسیک، و گنبدهای بلند از جمله ویژگی های منحصر به فرد این بنا به شمار می فرایند. قبل از انقلاب 1959، این ساختمان مقر اصلی کنگره کوبا بوده است. افلاک نما، کتابخانه ملی، و فرهنگستان علوم از جمله مکان های زیبا و جذابی هستند که دیوار ها و سقف های آن با دکوراسیون نئو کلاسیک مزین گشته اند.

پارک های مرکزی و المندارس

پارک المندارس که در امتداد رودخانه المندارس واقع شده است، از جمله مکان های تماشای و سر سبز کوبا محسوب می گردد که آب و هوای منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است. درختان سرسبز، زمین گلف، رستوران رودخانه ای، و یک سالن تئاتر در فضای باز از جمله مناظری است که در زیر پل خیابان بیست و سوم واقع شده است. پارک مرکزی یکی از قدیمی ترین جاذبه های تماشای شهر هاوانا است که تماشای باغ های عجیب و غریب آن خالی از لطف نیست.

موزه ارنست همینگوی

مسافر و نویسنده مشهور دنیا ارنست همینگوی چیزی در حدود 20 سال از عمر خود را در کوبا به سر برده است. گفتنی است که وی بیشتر اوقات خود را در خانه سپری کرده و به نوشتن آثاری معروف پرداخته است. در حال حاضر، منزل او به عنوان یکی از بزرگترین موزه های کوبا در نظر گرفته شده است که همه ساله خیل عظیمی از عاشقان وی، برای تماشا این موزه بدان جا می فرایند. در این موزه، ماشین تحریری که کتاب پیرمرد و دریا با آن نوشته شده است و بعلاوه 8000 جلد کتاب از کتابخانه وی، نگهداری می شوند. پلاک های یادبود این نویسنده بزرگ در منطقه ها و بنادر اصلی کوبا یافت می گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1995

به "تور ارزان کوبا: گشت و گذاری میهج در هاوانا کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کوبا: گشت و گذاری میهج در هاوانا کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید