تور ارزان فرانسه: کاتاکومب، امپراطوری مردگان زیر خیابان های پاریس

به گزارش دکتر برای تو، کاتاکومب | catacombs

دقیقا زیر خیابان های غرق در نور و زندگی شهر پاریس، بیش از 320 کیلومتر تونل حفر شده، تونل هایی که در بعضی از آن ها ارتفاع اسکلت ها و استخوان های روی هم چیده شده حتی به سقف هم می رسد. برای تونل های زیر زمینی پاریس نام کاتاکومب را انتخاب نموده اند که در یونان باستان به معنی دخمه یا محل قبور بوده است. این تونل های وحشتناک حتی در دل شجاع ترین افراد هم هراس و ترس ایجاد می نمایند. اگر فکر می کنید در دسته افرادی هستید که شهامت قدم زدن در امپراطوری مردگان را دارند با خبرنگاران همراه شوید.

تور ارزان فرانسه: کاتاکومب، امپراطوری مردگان زیر خیابان های پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

تبدیل تونل ها به قبرستان زیر زمینی

پاریس رفته رفته بزرگ تر میشد و می رفت تا کلان شهری در قاره اروپا بگردد. رشد شهر البته دردسرهای زیادی برای مردم داشت که کم کم خود را نشان می داد یکی از آن ها بالا رفتن جمعیت بود. تا قرن 17 میلادی جمعیت مردمی که در پاریس زندگی می کردند و همان جا فوت می شدند به حدی زیاد شد و تمام قبرستان های شهر پر شد و عملا دیگر زمینی برای به خاک سپردن اجساد وجود نداشت و حتی زمانی فرا رسید که اجساد روی زمین می ماندند. تا این که آن ها راهکاری برای حل این مشکل پیدا کردند. انتقال اجساد به تونل های زیرزمینی پاریس که قرن ها قبل احداث شده بودند، در واقع ساخت آن ها در قرن 13 میلادی انجام شد، تونل ها در واقع بقایای معدن سنگ آهکی بودند که از اوامل اصلی رونق گرفتن شهر پاریس در آن موقع بود. خاتمه جسد 6 میلیون پاریسی در تونل ها جا گرفت و نام آن را کاتاکومب نامیدند.

کسانی که در محله Les Halles، که نزدیک به بزرگ ترین و قدیمی ترین قبرستان شهر (Les Innocents) زندگی می کردند، اولین افرادی بودند که نسبت به وضعت اسف بار قبرستان اعتراض کردند. آن ها گزارش می دادند که بوی شدید تجزیه اجساد همیشه به مشام می رسد و زندگی آن را مختل نموده است. حتی عطر فروشی ها معتقد بودند بوی بد به قدری شدید است که عملا کار و بار آن ها از دست رفته است. در سال 1763 لویی پانزدهم پادشاه فرانسه بیان کرد که به خاک سپردن مردگان در شهر پاریس ممنوع است اما به خاطر مخالفت کلیسا و این که آن ها معتقد بودند قبرستان ها نباید نابود یا جابه جا شوند اقدام خاصی در راستای دستور پادشاه صورت نگرفت. لویی شانزدهم اما دستور لویی قبل را عملی کرد و حتی بیان کرد تمام قبرستان ها باید به خارج از شهر پاریس منتقل شوند.

با این حال تا سال 1780 هیچ اقدامی نشد. در آن سال باران های بهاری شدت گرفت و بی وقفه بارید که منجر به ریزش دیوار les Innocent شد، پس از فرو ریختن دیوار اجساد عملا وارد شهر شدند و یافتن محلی برای انتقال اجساد تنها گزینه برای اهالی پاریس شد. پس آن ها دست به کار شدند و شروع به انتقال استخوان ها از 5 طبقه زیر زمین به تونل های سنگ آهک قدیمی این شهر کردند. در سال 1786 کم کم قبرستان ها در حال خالی شدن بود که البته اولین قبرستان همان Les Innocents بود. 12 سال طول کشید تا آن ها بتوانند اجساد جمعیتی بین 6 تا 7 میلیون نفر را به کاتاکومب منتقل نمایند.

انقلاب فرانسه

با شروع انقلاب فرانسه شروع به انتقال مستقیم مرده ها به کاتاکومب کردند. برخی از آن ها افراد مشهوری در تاریخ بودند که برای آن ها کاتاکومب تبدیل به آرامگاه ابدی شد. از جمله مشهورترین آن ها می توان ژان پل مارت، یکی از رادیکال ترین صداهای انقلاب، و Maximilien de Robespierre، شخصیت با نفوذ در طول انقلاب و حکومت ترور بعد از آن اشاره نمود. خاتمه در سال 1860 میلادی انتقال اجساد به کاتاکومب متوقف شد.

بازدید از کاتاکومب

امروز بازدید نمایندگان کنجکاوی که می خواهند شجاعت خود را محک بزنند می توانند در حدود 1.5 کیلومتر از آن که برای عموم مردم آزاد است قدم بزنند و به کشف رمز و رازهای دنیایی مردگان بپردازند. برای ورود به آن باید به آدرس 4th arrodissement, at 1, avenue du Colonel Henri Rol-Tanguy بروید. برای گشتن در تونل به صورت میانگین 45 دقیقه زمان احتیاج اختصاص دهید. راهنماهایی در تونل هستند که برای شما از تاریخ این منطقه صحبت می نمایند. البته اگر تا به این جا خبرنگاران را دنبال نموده باشید دیگر احتیاجی در پی کردن آنان ندارید. اگر هم تمایل داشته باشید با پرداخت 3 یورو می توانید از راهنمای صوتی که در کاتاکومب قرار داده شده است بهره ببرید. البته همان گونه که گفته شد طول تونل ها بیش از 300 کیلومتر است و تنها 1 کیلومتر از آن برای عموم قابل بازدید است خارج شدن از این منطقه غیرقانونی تلقی می گردد.

قبل از ورود و رفتن به کنار استخوان ها با نمایشگاهی که در زمان های مختلف برگزار می گردد روبرو خواهید شد. هنگامی که مراجعان به محل دفن استخوان ها می رسند دروازه ای را می بینند که بر بالای آن کتیبه ای نوشته شده است. جمله دقیق آن این است: Arrête, cest ici lempire de la mort! یعنی بایست، اینجا امپراطوری مردگان است. در داخل کاتاکومب اسکلت ها و استخوان ها بر اساس استخوان هایی که از آن استخراج شده اند دسته بندی شده اند. برخی از آنها به طور منظم در کنار راهرو قرار دارند. گروهی دیگر در الگوهای ایجاد شده به شکل صلیب یا اشکالی دیگر قرار داده شده اند.

بازدید نمایندگان بعلاوه می توانند در قسمت پورت-ماهون مجسمه هایی را که سال ها قبل از انقال استخوان ها به وسیله معدن کاران و سربازان ارتش لویی 15 ساخته شده است ببینند.

ساعت بازدید از تونل ها بین 10 صبح تا 5 عصر از روز سشنبه تا یکشنبه می باشد. ورودی آن برای هر بزرگسال حدود 11 دلار است. دقت داشته باشید که هنگام بازدید از کاتاکومب حتما لباس گرم مانند ژاکت همراه داشته باشید چرا که دمای تونل ها ثابت و همیشه 13.8 درجه سانتی گراد می باشد.

منبع: www.smithsonianmag.com

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2013

به "تور ارزان فرانسه: کاتاکومب، امپراطوری مردگان زیر خیابان های پاریس" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ارزان فرانسه: کاتاکومب، امپراطوری مردگان زیر خیابان های پاریس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: کاتاکومب، امپراطوری مردگان زیر خیابان های پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید