پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 6 تیر 1401

به گزارش دکتر برای تو، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و هشت درجه به مرور و در طول روز به سی و هشت درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 6 تیر 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران نسبتا آفتابی خواهد بود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حدبیشتر دما 39 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (6 تیرماه) آفتابی با حداقل دمای 29 و حدبیشتر دمای 39 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (7 تیرماه ماه) نیز آفتابی با حداقل دمای 29 و حدبیشتر دمای 40 درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (8 تیر ماه) آفتابی با حداقل دمای 27 درجه و با حدبیشتر دمای 40 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی درباره شرایط دما، دو هفته ابتدایی تیرماه هفته گرمی خواهد بود و در عین حال هوا در تهران تا امکان افزایش 40 درجه پیش بینی می گردد، سایر استان ها نیز هوای گرم تری را نسبت به هفته گذشته خواهند داشت.

شرایط گردوخاک در تهران نیز از عصر امروز تشدید خواهد شد.

شرایط آلودگی هوای تهران؛ افزایش دما توام با آلودگی هوا و گرد و غبار

شاخص آلودگی هوای تهران در لحظه نگارش این گزارش در ایستگاه پایش ژئوفیزیک دانشگاه تهران روی عدد 122 واقع شده است که برای گروه های حساس ناسالم است. تهران از ابتدای سال فقط دو روز هوای پاک داشته و بیشتر روز های تهران آلوده و قابل قبول بوده است.

براساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی شرایط جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف در ارتفاعات قسمتی ابری در بعضی ساعت ها همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و در بعضی نواحی با خیزش موقت گرد و خاک یا نفوذ گرد و غبار انتقالی غربی پیش بینی می گردد که در بعضی ساعت ها کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست. طی این مدت افزایش نسبی دما پیش بینی می گردد.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده؛ افزایش نسبی دما

توده گرد و خاک در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش هایی از نواحی مرکزی و استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می گردد.

طی پنج روز آینده در اغلب منطقه ها کشور استقرار هوای گرم و فرایند تدریجی افزایش دما به ویژه در روز های سه شنبه و چهارشنبه انتظار می رود.

از یکشنبه تا چهارشنبه در بعضی نواحی شرق، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز شرقی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2113

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 6 تیر 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 6 تیر 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید