هیچ شهریه ای از دانش آموزان افغانستانی برای تحصیل در مدارس دولتی ایران دریافت نمی گردد

به گزارش دکتر برای تو، تهران (پانا) - میترا تیموری معاون امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور طی سفر به کابل با سرپرست وزارت معارف افغانستان ملاقات و گفت وگو کرد.

هیچ شهریه ای از دانش آموزان افغانستانی برای تحصیل در مدارس دولتی ایران دریافت نمی گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

میترا تیموری در برنامه زنده تلویزیونی شبکه های تلویزیونی میترا و آریانا در افغانستان شرایط ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان اتباع افغانستانی را تشریح کرد.

میترا تیموری با حضور در دفتر تلویزیون میترا به تفصیل شرایط دانش آموزان افغانستانی در ایران، سیاست های دولت در قبال این دانش آموزان و همچنین چالش های مبتلابه را تبیین کرد. این برنامه ساعت هشت صبح از این تلویزیون افغانستانی پخش شد.

همچنین در بعد از ظهر روز دوشنبه در مصاحبه با تلویزیون آریانا به سوالات مجری این شبکه در مورد شرایط اتباع افغانستانی پاسخ داد.

وی در جریان این مصاحبه های تلویزیونی از کمک های بسیار اندک سازمان های بین المللی در برابر هزینه های بسیار زیاد ارائه خدمات آموزشی به این دانش آموزان گفت و اظهار کرد: جا دارد این سازمان ها در جهت ارتقای شرایط آموزشی این دانش آموزان آموزش و پرورش ایران را بیش از پیش کمک نمایند.

همچنین تیموری با تاکید بر این که هیچ شهریه ای از دانش آموزان افغانستانی برای تحصیل در مدارس دولتی ایران دریافت نمی گردد گفت: گرچه سیاست اصلی کشور ما هموار ساختن زمینه بازگشت اتباع افغانستانی به موطن خود است و آرزو می کنیم دانش آموزانی که در ایران تحصیل نموده اند به عنوان افرادی مولد در کشور خود زندگی نمایند.

ارائه خدمات آموزشی ایران به دانش آموزان افغانستانی مقیم

میترا تیموری معاون امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور طی سفر به کابل با سرپرست وزارت معارف افغانستان ملاقات و گفت وگو کرد.

طی این ملاقات طرفین بر گسترش و تحکیم تعاملات و مناسبات علمی، فرهنگی و آموزشی دو کشور تاکید نمودند. میترا تیموری معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور شرایط آموزشی دانش آموز اتباع کشور افغانستان را تشریح کرد. سپس رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف جمهوری اسلامی افغانستان ضمن تبریک روز جهانی معلم به معلمان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران آمادگی کشور متبوعش را برای تحکیم و گسترش مناسبات علمی، آموزشی و فرهنگی اعلام و اظهار کرد: ما دو کشور دوست و همسایه هستیم که اشتراکات فرهنگی زیادی با هم داریم.

وی در ادامه اضافه نمود: ما تعداد زیادی دانش آموز در ایران داریم که جمهوری اسلامی ایران با سخاوت تمام، به آنها خدمات آموزشی ارائه می نماید و این در حالی است که کشورهای دیگر این کار را انجام نمی دهند. بنابراین ما قدردان زحمات شما هستیم.

حمیدی تاکید نمود: ضرورت دارد همکاری تنگاتنگ و نزدیکی صورت پذیرد تا بتوان از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف آموزشی استفاده کرد.

تیموری در ادامه اظهار کرد: بیش از 470 هزار دانش آموز افغانستانی در ایران به تحصیل اشتغال دارند و ما علی رغم تحمیل تحریم ها و وجود چالش های متعدد ناشی از آن، خدمات با کیفیت آموزشی همانند سایر دانش آموزان ایرانی به این دانش آموزان ارائه می دهیم و آنها در شرایطی کاملا برابر و مشابه دانش آموزان ایرانی خدمات آموزشی را دریافت می نمایند.

وی در ادامه جهت همکاری های بیشتر در عرصه های مختلف از جمله فنی و حرفه ای، سواد آموزی، آموزش های مجازی، زنان و خانواده و سایر زمینه ها اعلام آمادگی کرد.

وی در ملاقات با حمیدی تاکید نمود: سیاست کشور ما بر بازگشت این دانش آموزان به موطن اصلی خودشان است و آرزو می کنیم شرایط به گونه ای فراهم گردد که این دانش آموزان در کمال صلح و امنیت به کشور خود باز گردند و دو کشور بتوانند برای ارتقا سطح کیفی آموزش تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.

سپس تیموری به آموزش های مجازی و راه اندازی و ارتقای پلتفرم شاد در دوران تعطیلی مدارس ناشی از بحران همه گیری کووید 19 اشاره نمود و اضافه نمود: دانش آموزان اتباع افغانستانی همانند دانش آموزان ایرانی از این پلتفرم استفاده نموده و در دوران همه گیری کووید 19 فرآیند یادگیری را مستمرا ادامه می دهند.

رنگینه حمیدی سرپرست وزارت معارف افغانستان مجددا ضمن تشکر و قدردانی از وزارت آموزش و پرورش ایران ابراز امیدواری کرد که در آینده روابط فی مابین دو کشور در مورد به اشتراک گذاری تجارب علمی، آموزشی و فرهنگی گسترش یابد.

تیموری در ادامه سفر به کشور افغانستان با مقامات ارشد علمی، آموزشی و فرهنگی این کشور ملاقات و گفت وگو کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1255

به "هیچ شهریه ای از دانش آموزان افغانستانی برای تحصیل در مدارس دولتی ایران دریافت نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ شهریه ای از دانش آموزان افغانستانی برای تحصیل در مدارس دولتی ایران دریافت نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید