هیولای آسمان ها دوباره اوج گرفت ، بزرگ ترین هواپیمای دنیا چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش دکتر برای تو، هواپیمای غول پیکر اچ (H) شکل با نام راک ساخته کمپانی استراتولانچ (Stratolaunch) با بال هایی به طول بیش از 117 متر با حمل یک نمونه اولیه مافوق صوت بر فراز آسمان کالیفرنیا اوج گرفت.

هیولای آسمان ها دوباره اوج گرفت ، بزرگ ترین هواپیمای دنیا چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، هواپیمای غول پیکر راک برای اولین بار با موفقیت یک نمونه اولیه از هواپیمای مافوق صوت خود موسوم به تالون ای را به پرواز درآورد.

هواپیمای راک استراتولانچ که به علت طول بال هایش بیش از 117 متر (383 پا) به عنوان بزرگترین هواپیمای دنیا شناخته می گردد، از بندر هوایی و فضایی موهاوی در کالیفرنیا بلند شد و بر فراز صحرای موهاوی به آسمان رفت.

این پرواز که 5 ساعت و 6 دقیقه به طول انجامید و به حداکثر ارتفاع 7 هزار متری رسید، ثابت کرد که هواپیمای غول پیکر راک قادر به بلند کردن هواپیمای فضایی آزمایشی مافوق صوتتالون ای است که برای پرتاب از هوا طراحی شده است.

هواپیمای فضایی آزمایشی قابل استفاده مجدد تالون ای به طول 8.5 متر که می تواند محموله ها را با سرعت مافوق صوت (بیش از پنج برابر سرعت صوت) حمل کند، محکم به یک دکل این هواپیمای غول پیکر در مرکز بال هایش متصل شده بود. این هشتمین پرواز این هواپیمای متعلق به کمپانی استراتولانچ است، اما در عین حال اولین پرواز با محموله ای بین دو بدنه آن است.

تالون ای یکی از سری هواپیماهای تالون با موتور موشکی است که به وسیله کمپانی استراتولانچ ساخته شده و می تواند به سرعت 6 ماخ یا شش برابر سرعت صوت برسد.

هواپیمای راک اکنون در دسامبر آزمایشی را از پرتاب نمونه اولیه تالون ای بر روی اقیانوس آرام انجام خواهد داد و در صورت موفقیت این آزمایش، کمپانی استراتولانچ میخواهد اولین هواپیمای آزمایشی مافوق صوت خود در رده تالون ای تی ای -1 (Talon-A TA-1) را در سال 2023 معرفی کند.

مشخصات راک

این هواپیمای اچ شکل راک دارای بدنه های دوقلو است که بسیار شبیه یک کاتاماران (یک کشتی آبی دارای دو بدنه موازی با مقدار مساوی) است.

راک یک خدمه سه نفره متشکل از یک خلبان، یاری خلبان و مهندس پرواز را همراه خود به پرواز در می آورد که در بدنه سمت راست می نشینند و هواپیما را با فاصله نسبتا مناسبی به سمت راست خط مرکزی راهنمایی می نمایند، از این جهت راککمی شبیه به هزاره فالکون در جنگ ستارگان است.

بدنه سمت چپ چیزی شبیه کابین خلبان با پنجره ها برای تماشاچیان است، اما این بخش در واقع خالی است. هواپیمای غول پیکر راک که از همان نوع موتورهای مورد استفاده بوئینگ 747 استفاده می نماید، حداکثر سرعت 853 کیلومتر در ساعت دارد.

راک علاوه بر عرض بزرگ خود که از این جهت رکوردی را به خود اختصاص داده، ارتفاع چشمگیری نیز دارد، ارتفاع این هواپیما 50 پا از زمین تا بالای دم عمودی خود است این ارتفاع از یک ساختمان چهار طبقه نیز بلندتر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2177

به "هیولای آسمان ها دوباره اوج گرفت ، بزرگ ترین هواپیمای دنیا چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیولای آسمان ها دوباره اوج گرفت ، بزرگ ترین هواپیمای دنیا چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید