نیویورک تایمز: آیا انفجار روسیه ناشی از برنامه جدید تسلیحاتی این کشور بود؟

به گزارش دکتر برای تو، یک روزنامه آمریکایی ضمن برآورد در مورد انفجار هفته گذشته در شمال غربی روسیه، مدعی شد که مقامات اطلاعاتی آمریکایی انفجار مزبور را مربوط به نمونه اولیه نوعی موشک کروز جدید قلمداد می نمایند.

نیویورک تایمز: آیا انفجار روسیه ناشی از برنامه جدید تسلیحاتی این کشور بود؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات اطلاعاتی آمریکا در صدد آن هستند که بفهند چه چیز منجر به انفجار مرموز پنج شنبه گذشته (17 مرداد) در شمال روسیه شده است؟ در این انفجار هفت نفر جان خود را از دست دادند. (جزئیات بیشتر)

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم دیوید سنگر و اندروو کرامر نوشت که سازمان های اطلاعاتی آمریکا گمان دارند که انفجار اتفاق افتاده در نزدیکی سایت آزمایش موشکی ننوکسا که پس از آن میزان تشعشات رادیواکتیو افزایش قابل توجهی داشت، ناشی از روند آزمایش یک سلاح جدید توسط روسیه است.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، مقامات اطلاعاتی آمریکا گمان دارند که انفجار مزبور مربوط به نمونه اولیه نوعی سلاح است که در ناتو از آن به عنوان SSC-X-9 Skyfall یاد می گردد. این سلاح نوعی موشک کروز است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می گوید می تواند به هرنقطه از دنیا برسد چرا که بخشی از سوخت آن توسط یک رآکتور هسته ای کوچک تامین می گردد.

این رآکتور هسته ای کوچک می تواند محدودیت های بُرد ناشی از کمبود سوخت موشک را رفع کند. روس ها می گویند این موشک جدید می تواند سامانه های پدافندی آمریکایی را پشت سر گذارد. در گزارش های پنتاگون از این نوع جدید موشک کروز به عنوان تهدیدی تازه از جانب مسکو یاد شده است.

نیویورک تایمز ادعا نموده است که آزمایش های اولیه این موشک در روسیه با شکست روبرو شده است. جدا از تلفات ناشی از انفجار هفته گذشته، مقامات اطلاعاتی آمریکا اکنون این سوال را مطرح می نمایند که آیا رویای بزرگ پوتین در این انفجار مرموز از بین رفته و یا این تنها یک عقبگرد در راستا کوشش روسیه برای ساخت کلاس جدید موشک هایی بوده که ایالات متحده قادر به رهگیری آنها نیست.

به نوشته این روزنامه آمریکایی در دهه های 1950 و 1960 میلادی آمریکا نیز کوشش نموده بود از این تکنولوژی استفاده کند اما پیروز نشده بود.

برآورد جدید در مورد برنامه تسلیحاتی مسکو در حالی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مطرح شده که با خروج آمریکا و روسیه از پیمان منع موشک های میان برد هسته ای، پیش بینی می گردد رقابت تسلیحاتی بین دو کشور وارد مرحله ای جدید گردد. بسیاری کشورها، از جمله کشورهای اروپایی از شکل گیری یک رقابت تسلیحاتی جدید بین واشنگتن و مسکو ابراز نگرانی نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 245

به "نیویورک تایمز: آیا انفجار روسیه ناشی از برنامه جدید تسلیحاتی این کشور بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک تایمز: آیا انفجار روسیه ناشی از برنامه جدید تسلیحاتی این کشور بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید