واکنش شورای اروپا به غیر دوست خواندن بعضی کشورها از سوی روسیه

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، چارلز میشل رئیس شورای اروپا مدعی است که تصمیم روسیه مبنی بر ارائه لیستی از کشورهای غیردوست، موجب تضعیف روابط دیپلماتیک می گردد و اقدامی تنش آفرین است.

واکنش شورای اروپا به غیر دوست خواندن بعضی کشورها از سوی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی در ادامه با اعلام همبستگی با جمهوری چک مدعی شد که روسیه باید به کنوانسیون ژنو پایبند باشد و اینکه کوشش ها برای ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا به جایی نمی رسد.

جمهوری چک چندی پیش با متهم کردن روسیه به دست داشتن در بعضی انفجارهای گذشته این کشور، جدالی دیپلماتیک را با مسکو شروع کرد.

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته دولت روسیه فهرستی از کشورهای غیردوست را منتشر کرد که در حال حاضر فقط ایالات متحده آمریکا و جمهوری چک جزو آن هستند.

مسکو گفت که به سفارت پراگ اجازه داده نخواهد شد بیش از 19 شهروند روس را به خدمت بگیرد ضمن اینکه سفارت آمریکا در مسکو اجازه نخواهد داشت هیچ شهروند روسی را در اختیار داشته باشد.

رئیس جمهور روسیه چند هفته پیش حکمی را امضا کرد که دولت را موظف می نماید به اقدامات غیردوستانه بعضی کشورهای غربی پاسخ دهد.

بر اساس این دستور، مأموریت های دیپلماتیک، نهادهای کنسولی و دفاتر نهادهای دولتی دیگر کشورها که رفتار غیردوستانه ای با روسیه، افراد دارای تابعیت روسیه و نهادهای قانونی این کشور داشته باشند، از نظر به کار دریافت کارمندان روس، با محدودیت هایی روبرو شده یا حتی به طور کامل با ممانعت روبرو خواهند شد.

با این حال افراد دارای تابعیت این کشورها، برای ورود به روسیه و انجام مأموریت های دیپلماتیک، محدودیتی نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1654

به "واکنش شورای اروپا به غیر دوست خواندن بعضی کشورها از سوی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شورای اروپا به غیر دوست خواندن بعضی کشورها از سوی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید