احتیاج های حوزه آب و انرژی در منطقه چابهار شناسایی شد تا پاسخی فناورانه به آن داده گردد

به گزارش دکتر برای تو، فرصت های همکاری مشترک برای تامین احتیاج های فناورانه حوزه آب و انرژی منطقه چابهار آنالیز شد تا با یاری توان داخلی به آن ها پاسخ داده گردد.

احتیاج های حوزه آب و انرژی در منطقه چابهار شناسایی شد تا پاسخی فناورانه به آن داده گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، ستاد توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ابعاد گوناگون احتیاج های فناورانـه این حوزه را در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار آنالیز می نماید تا با همکاری و هم افزایی دیگر نهادها، برنامه ای ملی برای پاسخ به احتیاج این منطقه تعریف و تدوین گردد.

عرضه پایدار نفت خام صادراتی، ساخت و تجهیز مخازن ذخیره سازی نفت و افزایش صادرات پتروشیمی از جمله برنامه های در دست اقدام دولت در منطقه آزاد چابهار است. دورنمای توسعه محصولات پتروشیمی در چابهار با توجه به موقعیت راهبردی سواحل مکران و قرار دریافت این مجتمع ها بر کرانه اقیانوس هند، اهمیت تولیدات آن را به عنوان سومین قطب پتروشیمی کشور دوچندان نموده است. به همین دلیل ارائه راه چاره های فناورانه برای برطرف احتیاج های حوزه آب و انرژی این منطقه بسیار لازم است.

کاری که قرار است با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهاد های ذیربط و در یک همکاری چند جانبه به نتیجه برسد. در این طرح مقرر شده است از توان دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، بخش دولتی و خصوصی استفاده گردد تا برنامه ای همه جانبه و منتج به نتایج درست و منطقی برای این کار تدوین گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1608

به "احتیاج های حوزه آب و انرژی در منطقه چابهار شناسایی شد تا پاسخی فناورانه به آن داده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج های حوزه آب و انرژی در منطقه چابهار شناسایی شد تا پاسخی فناورانه به آن داده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید