نمایشگاه مجازی، هیجان کتاب و کتابخوانی را به جامعه تزریق کرد

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران ، شهرام جهانگیری مدیر انتشارات چترنگ در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران بیان نمود: پس از این که برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به دلیل شیوع بیماری کرونا میسر نشد، ایده برگزاری نمایشگاه کتاب در بستر مجازی مطرح شد که این رویداد بالاخره در بهمن ماه کلید خورد.

نمایشگاه مجازی، هیجان کتاب و کتابخوانی را به جامعه تزریق کرد

وی ادامه داد: برخلاف پیش بینی بسیاری از اهالی نشر ازجمله خود ما، استقبال از نمایشگاه خارق العاده بود و این نکته ای مثبت درباره نمایشگاه مجازی کتاب است. البته معمولا در گام های نخست هر کاری، کم و کاستی هایی هم وجود دارد که در ادامه برطرف می شوند. از این جهت که پیش بینی چنین میزان استقبالی را نداشتیم، همچنین برای حضور در نمایشگاه آمادگی صددرصدی نداشته و کمی غافلگیر شدیم.

این ناشر گفت: در کل، نمایشگاه مجازی کتاب تهران پیروز بود و چون اولین دوره خود را تجربه می نماید، منصفانه است که بیشتر نقاط مثبت آن را ببینیم. این نمایشگاه، فراتر از هر چیزی، هیجان کتاب و کتابخوانی را به ویژه در این شرایط به جامعه تزریق کرد.

او همچنین عنوان نمود: نکته قابل توجه دیگر درباره نمایشگاه مجازی این است که ما سفارش های زیادی از نقاط خیلی دور و جاهایی که حتی اسمشان را هم نشنیده یا کمتر شنیده بودیم، داشتیم. چنین پتانسیلی برای نمایشگاه یک ویژگی ارزشمند به حساب می آید.

وی در ادامه اعلام کرد: ناشران در این نمایشگاه، مخاطبان جدیدی را از نقاط دوردست پیدا کردند. این موضوع نشان می دهد که بعضی از مناطق کشور ما احتیاج به توجه و حمایت بیشتر دارند. مردم ما کتاب را دوست دارند و اگر کتاب در دسترس آن ها باشد، به بهترین شکل از آن بهره می گیرند.

شهرام جهانگیری در خاتمه گفت: این نمایشگاه همچنین توانست تا اندازه ای جلوی بعضی تخلفات در حوزه نشر ازجمله کپی کتاب را بگیرد. البته ذکر یک نکته دیگر درباره این نمایشگاه ضروری به نظر می رسد و آن نکته این است که فروش 24 ساعته، فشار خیلی زیادی به پرسنل فروش وارد کرد. اگر ساعاتی به منظور استراحت درنظر گرفته می شد، می توانست در بهبود راندمان کار و تسریع در ثبت و ارسال سفارش های کتاب، موثر باشد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن شروع و تا دهم بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1483

به "نمایشگاه مجازی، هیجان کتاب و کتابخوانی را به جامعه تزریق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مجازی، هیجان کتاب و کتابخوانی را به جامعه تزریق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید