نمایشگاه مجازی نشان داد که مخاطب ایرانی تشنه کتاب است
به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران ، محمد شفیعی معاون بازرگانی انتشارات امیرکبیر در گفت وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، اظهار کرد: از ابتدا پیش بینی می کردیم که از نمایشگاه مجازی کتاب تهران استقبال شود و موافق برگزاری آن بودیم؛ عقیده داشتیم که این نمایشگاه می تواند موجب اتفاقات خوبی در جامعه و نشر کشور شود، چون گستره و دامنه این نمایشگاه فقط تهران نبود.
وی افزود: انتشارات امیرکبیر از قبل برای نمایشگاه برنامه ریزی و تبلیغات کرده بود و پیش بینی های لازم نیز به عمل آمد. البته یکسری ایرادات زیرساختی نیز در حین کار وجود داشت که معتقدیم این هم جزئی از کار است و باید با آن ساخت و به ادامه راه خوشبین بود.
این فعال حوزه نشر عنوان کرد: نمایشگاه مجازی نشان داد که مخاطب تشنه کتاب است و مسأله گرانی و در دسترس نبودن کتاب برای مردم آزاردهنده است. اگر شرایط دسترسی به کتاب کمی تسهیل شود، مردم به راحتی می توانند کتاب بخرند و بخوانند که این موضوع به ویژه در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، اهمیت دارد.
او ادامه داد: فروش ما در این نمایشگاه با نمایشگاه بین المللی تفاوت چندانی نداشت. نمایشگاه مجازی برای آن دسته از ناشرانی که آن را جدی گرفتند و نگاه مثبتی به آن داشتند، اتفاق خوبی بود که از لحاظ نقدینگی به ویژه در ماه های پایانی سال نیز کمک بزرگی است. از سوی دیگر، نمایشگاه مجازی بسکمک از هزینه های ناشران را در مقایسه با نمایشگاه فیزیکی، کاسته است. شایسته است که برای تداوم این رویداد حتی پس از پایان بیماری کرونا هم برنامه ریزی شود.
محمد شفیعی در پایان گفت: به دلیل تمدید زمان نمایشگاه و استقبال بالای مخاطبان، تا به امروز فقط توانسته ایم سفارش های سه روز نخست نمایشگاه را پاسخ دهیم و هنوز حدود 12 هزار سفارش مخاطبان باقی مانده است.
نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا دهم بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران