مهاجرت به بلژیک و زندگی در آن

به گزارش دکتر برای تو، کشور بلژیک یکی از کشورهای کوچک اروپایی است که عضو اتحادیه شنگن است. پایتخت بلژیک شهر بروکسل است. همسایه های بلژیک، از شمال، هلند، از شرق، آلمان و از جنوب شرقی، لوکزامبورگ است و در جنوب آن، کشور زیبای فرانسه قرار گرفته است. بسیاری از ایرانی ها، برای مهاجرت خود، بلژیک را انتخاب کرده اند. برای مهاجرت به بلژیک و زندگی در آن، درباره آن بیشتر بدانید.

مهاجرت به بلژیک و زندگی در آن

بلژیک و هزینه های زندگی در آن چگونه است؟

بلژیک جزو کشورهایی است که امکانات زندگی در آن، سطح بالایی دارد. به طبع هزینه های زندگی در آن نیز، بالاست. این کشور در بین 50 کشور گران جهان قرار گرفته و برای کسانی که قصد مهاجرت دارند اما شرایط مالی خوشایندی ندارند، آن چنان مناسب نیست. هر چند حمایت های شغلی و مالی بسیاری در این کشور از شهروندان انجام می شود اما با این حال، هزینه های زندگی در این کشور بالا است. افرادی که در اروپا ساکن هستند، اگر بخواهند به این شهر سفر کنند، به دلیل این که از یورو استفاده می کنند، آن چنان تحت تاثیر گرانی این کشور قرار نمی گیرند.

مسائل زندگی در بلژیک

بلژِیک هم همانند دیگر کشورها برای زندگی، خوبی ها و سختی های مخصوص به خودش را دارد. مسائل مهاجرت به بلژیک را بخوانید.

  1. سیستم حمل و نقل ارزان همچون مترو، در در دسترس همه مردم این کشور هست اما متاسفانه تاخیر قطار در این کشور، بسیار دیده می شود.
  2. مالیات بر درآمد مردم بلژیک بسیار بالا است و بین 20 تا 50 درصد است. همچنین خدمات بیمه ای در این کشور، سهم زیادی را کسب می کند. چه کارمند باشید و چه کارفرما، باید سهم زیادی را برای خدمات بیمه ای خود بپردازید.
  3. فرصت شغلی بسیاری در بلژیک وجود دارد اما از آن جایی که اغلب مردم بلژیک تحصیل کرده اند، بازار کار رقابتی است و هر فردی که دانش بیشتری داشته باشد، می تواند شغل بهتری را کسب کند. پس اگر تحصیلات بالایی نداشته باشید، امکان یافتن شغلی مناسب، سخت است.

مزایای زندگی در بلژیک

  1. اولین مزیت مهاجرت به بلژیک، آب و هوای خوبی است که دارد. به قول بلژیکی ها، آب و هوای بلژیک 20 بار در روز فوق العاده است.
  2. سیستم سلامت و مراقبت پزشکی کشور، در حد بسیار بالایی است.
  3. این کشور، همسایه کشورهای مدرن و پیشرفته ای همچون هلند و آلمان و فرانسه است.
  4. بدون آزمون زبان می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.
  5. درهای بلژیِک به روی همه اتباع خارجی بازی است.
  6. دارنده های گذرنامه بلژیک می توانند به کشورهای عضو اتحادیه شنگن، به راحتی سفر کنند. علاوه بر آن پاسپورت بلژیکی، دومین پاسپورت قدرتمند جهان است که می تواند به 174 کشور در جهان، بدون ویزا سفر کنند.

بلژیک نظام پادشاهی دارد. با این که پادشاه در راس نظام حکومتی این کشور قرار گرفته اما قدرت اصلی و مشخص کننده کشور، نخست وزیر است. در بلژیِک سه زبان رایج وجود دارد. مردم بلژیک به زبان هلندی، آلمانی، فرانسوی صحبت می کنند. بلژیک یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای اروپایی است. با این که کشور نسبتا کوچکی است اما در بین جمعیت 11 میلیونی خود، مهاجران بسیاری را جای داده است. پیش از مهاجرت به بلژیک حتما از معایب و مزایای زندگی در آن با خبر شوید.

منبع: سفرمی
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 944

به "مهاجرت به بلژیک و زندگی در آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به بلژیک و زندگی در آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید