مشهد سالانه 20 هزار نفر گردشگر سلامت دارد ، کویت، بحرین و قطر بیشترین سهم را دارند

به گزارش دکتر برای تو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه 6 هزار گردشگر سلامت از کشورهای مختلف در بیمارستان های مشهد پذیرش و بستری می شوند و این تعداد با احتساب خدمات سرپایی به گردشگران سلامت به 20هزار نفر می رسد.

مشهد سالانه 20 هزار نفر گردشگر سلامت دارد ، کویت، بحرین و قطر بیشترین سهم را دارند

خبرنگاران: شاپور بدیعی گفت: بیشتر گردشگران سلامت از کشورهای کویت، بحرین، قطر، عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان با هدف بهره مندی از خدمات درمانی به مشهد سفر می نمایند.

او با بیان این که جراحی قلب باز، جراحی عروق، جراحی عمومی، ارتوپدی، خدمات پوست، مو و زیبایی، خدمات دندانپزشکی، زنان و نازایی بیشترین نیازهای درمانی گردشگران سلامت را تشکیل می دهند، اضافه کرد: نرخ خدمات درمانی ارائه شده به گردشگران خارجی تقریبا حدود دو برابر سایر بیماران است.

بدیعی با اشاره به این که تاکنون 12 بیمارستان فعال در مشهد مجوز پذیرش گردشگری سلامت را دریافت نموده اند گفت: بر این اساس بیمارستان های رضوی، جواد الائمه(ع)، بنت الهدی، سینا، مهر، طالقانی، پاستور، اکبر، امام رضا(ع)، قائم(عج)، آریا و امام زمان(عج) در مشهد از وزارت بهداشت مجوز IPD و پذیرش بیماران خارجی را دریافت نموده اند.

او اعلام نمود: هم اینک 14 شرکت گردشگری سلامت در خراسان رضوی دایر است، این شرکت ها حلقه واسط بین بیماران و مراکز درمانی هستند و خدمات درمانی و گردشگری را از مبدأ تا مقصد به بیماران خارجی ارائه می دهند، با وجود این بسیاری از گردشگران سلامت از مسیرهای غیرحرفه ای به پزشکان معرفی می شوند که اقدامی آسیب زاست. به همین دلیل به تدریج بیمارستان ها و مراکز درمانی مجاب خواهند شد به جای پذیرش بیماران به وسیله واسطه های بدون مجوز، به وسیله شرکت های گردشگری بیماران را پذیرش نمایند.

منبع: چمدان
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 298

به "مشهد سالانه 20 هزار نفر گردشگر سلامت دارد ، کویت، بحرین و قطر بیشترین سهم را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد سالانه 20 هزار نفر گردشگر سلامت دارد ، کویت، بحرین و قطر بیشترین سهم را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید