محمدی: پرویز هادی مدت ها در هیچ میدان و اردویی حضور نداشت

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا محمدی در مورد تکمیل سهمیه های کشتی آزاد در المپیک تاکید نمود: امیدوارم این سختی هایی که تحمل نموده ایم را به شیرینی در توکیو تمام کنیم. ما اولین کشوری بودیم که توانستیم 6 سهمیه کامل را به دست آوریم که با همت بچه ها و حمایت فدراسیون رخ داد. ما می دانستیم باید کار را در آلماتی تمام کنیم. اگر این اتفاق نمی افتاد کار ما در صوفیه سخت می شد. راحت ترین و منطقی ترین کار این بود که در مسابقات گزینشی آسیایی با تمام قدرت ظاهر شویم و خوشبختانه توانستیم به سهمیه کامل برسیم و با 6 دلاور به توکیو خواهیم رفت، این مقدمه خوبی برای کشتی ما بود.

محمدی: پرویز هادی مدت ها در هیچ میدان و اردویی حضور نداشت

وی که در یک گفتگوی تلویزیونی حضور داشت ادامه داد: در دنیای 2019 ما سه سهمیه به دست آورده بودیم و در سه وزن کار باقی مانده بود خدا را شکر می کنم که حالا راحت تر راهمان را تا توکیو ادامه می دهیم. از همان جایی که کارمان را برای المپیک آغاز کردیم، من برحسب وظیفه جوابگوی تمام اتفاقاتی که رخ داد هستم. من به مردم تعظیم نموده و باید جوابگوی نتایج باشم.

محمدی با اشاره به اینکه کار انتخاب تیم المپیکی از دنیای 2019 نورسلطان استارت خورد، اظهار داشت: کار ما هرچند دیر اما از نورسلطان آغاز شد. چون برای موفقیت در المپیک به فرایند 4 ساله و زمان ایده آل 8 ساله احتیاج هست. متأسفانه با شیوع کرونا که شرایط سختی را برای همه دنیا به وجود آورد، ما بعد از آسیایی هند، از اواخر سال 98 تا دی ماه 99 عملاً اردویی نداشتیم و صرفاً اردوی کوتاه مدتی قبل از جام دنیای صربستان داشتیم. یعنی عملاً چند ماه کشتی گیران ما رها شدند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از لیگ برتر به عنوان آغاز فرایند انتخابی نام برد و گفت: با هماهنگی فدراسیون و سازمان لیگ مجوز برگزاری لیگ گرفته شد و این رقابت ها درواقع نقطه آغاز کار انتخابی ما بود که ما همه کشتی گیران را رصد نموده و نفرات مستعد نیز به منظور آینده نگری به اردوی تیم ملی دعوت شدند. بعد از آن انتخابی دنیای صربستان برگزار گردید که به منزله مرحله دوم چرخه انتخابی ما بود. ما همان وقت در برنامه این را دیده بودیم که امکان دارد دنیای لغو گردد که همینطور هم شد. بعد از لیگ بلافاصله در دی ماه اردو آغاز شد و 15 مرحله اردو تا روز اعزام تیم ملی آزاد به توکیو در برنامه نهاده شد. تمام تمرینات ما برنامه ریزی شده در حال اجراست و کادر فنی با حمایت فدراسیون برنامه هایش را دنبال می نماید.

وی با اشاره به حضور تیم های منتخب در تورنمنت های بین المللی توضیح داد: تورنمنت اوکراین با رویکرد آینده نگری به اعزام چند کشتی گیر جوان اختصاص داشت. بعد از آن به ایتالیا رفتیم. لازم بود که بهنام احسان پور برای آخرین بار در وزن 65 کیلوگرم محک بخورد و همچنین علیرضا کریمی بعد از دو سال دوری روی تشک بیاید. برنامه ما برای سه وزنی که سهمیه داشتیم و سه وزنی که سهمیه نداشتیم متفاوت بود.

وی اضافه نمود: در اسفند ماه نیز برای رضا اطری و حسن یزدانی در اوزان 57 و 86 کیلوگرم مسابقه انتخابی برگزار گردید. اگر دم از انتخابی می زنیم، نه در حد حرف، بلکه در عمل هم انجام دادیم. وقتی حسن یزدانی برای انتخابی روی تشک می آید یعنی حجت بر همه تمام است که هیچ کشتی گیری بدون انتخابی به المپیک نمی رود، حالا این انتخابی به دو روش انتخابی مستقیم و حضور در تورنمنت هاست.

سرمربی تیم ملی آزاد به دلیل عدم اعزام مدعیان 65 کیلوگرم به لهستان اشاره نمود و گفت: نفر اول انتخابی که امیرمحمد یزدانی بود که به گزینشی اعزام شد و سر وزن قانونی کشتی گرفت. مرتضی قیاسی هم در قهرمانی آسیا سر وزن مبارزه کرد و چون هر دو کشتی گیر وزن کم کن هستند، اگر آنها را به لهستان می فرستادیم، دیگر به درد المپیک نمی خورند.

محمدی تاکید نمود: در 74 کیلوگرم مسابقه درون اردویی بین عبادی و امامی برگزار گردید چون عبادی به عنوان نفر دوم انتخابی محق بود. یونس امامی به عنوان جوان آینده دار و مدال دار دنیای برنده این کشتی بود که به گزینشی رفت و سهمیه گرفت و حسین خانی نیز به عنوان نفر اول انتخابی تیم ملی در قهرمانی آسیا نایب قهرمان شد. در 97 کیلوگرم نیز شعبانی که نفر اول انتخابی بود قهرمان آسیا شد و محمدحسین محمدیان هم سهمیه المپیک را گرفت.

وی در مورد نقدهای که در مورد عدم اعزام مجتبی گلیج به مسابقات لهستان می گردد، توضیح داد: گلیج در 97 کیلوگرم هم به شعبانی باخت و هم به محمدحسین محمدیان، ولی ما گلیج را رها نکردیم، او را به بلغارستان فرستادیم که از گردونه خارج نگردد. نفرات برنده گلیج هم در آسیایی و هم در گزینشی خوب نتیجه گرفتند و به لحاظ تفکرات فنی هیچ احتیاجی نبود گلیج وارد چرخه انتخابی برای المپیک گردد چون در انتخابی به هر دو نفر باخته است. او اگر می خواهد در چرخه دنیای نروژ باشد باید در جام تختی کشتی بگیرد. گلیج جزو کشتی گیران بااخلاق و دوست داشتنی ماست. علیرضا کریمی مدال دار دنیا است، عقبه خوبی در 97 کیلوگرم دارد و در جاکارتا با وزن سبک تر قهرمان این وزن شده، در این مدت هم به دلیل مصدومیت در بعضی رقابت ها غایب بوده، او را هم در کنار محمدیان و شعبانی به لهستان می فرستیم.

دارنده 4 مدال نقره و برنز کشتی دنیا میدان دادن به همه سرمایه های کشتی در شرایط کنونی کرونا را اقدامی خوب از سوی فدراسیون و کادر فنی مطرح نمود و اضافه نمود: ما برای شرکت در جام زیلکوفسکی 18 و 19 خرداد به لهستان می رویم که بعد از آن تیم خود را بشناسیم.

محمدی در سرانجام در مورد نقدها اخیر هادی از عدم دعوتش به جام تختی گفت: پرویز هادی که جزو کشتی گیران خوب و قابل احترام ما است، بعد از آنکه در آسیایی هند طی یک غافلگیری به حریف قزاقستانی باخت و به برنز آسیا رسید، در انتخابی تیم ملی به دو جوان ما یعنی امین طاهری و امیرحسین زارع در کشتی رودررو باخت و بعد هم دیگر در هیچ میدان و اردویی حضور نداشت و عملاً از گردونه خارج شد. او هیچ درخواستی برای شرکت در اردوها به کادر فنی و فدراسیون ارائه نداده ولی اگر قرار است هادی کشتی بگیرد درخواستش را مکتوب به فدراسیون بدهد می تواند در جام تختی کشتی بگیرد و به چرخه دنیای نروژ برگردد. جام تختی اولین مرحله از انتخابی تیم ملی برای دنیای نروژ است که در سالن آزادی تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1643

به "محمدی: پرویز هادی مدت ها در هیچ میدان و اردویی حضور نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدی: پرویز هادی مدت ها در هیچ میدان و اردویی حضور نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید