محققان کاغذ های خودتاشونده فراوری کردند

به گزارش دکتر برای تو، محققان ژاپنی با الهام دریافت از نحوه باز شدن برگ درختان کاغذ هایی را فراوری نموده اند که به طور اتوماتیک تا می شوند.

محققان کاغذ های خودتاشونده فراوری کردند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، برگ های درختان برای حرکت و باز شدن مبتنی بر جریان یافتن آب در فیبر های سلولزی آن ها هستند. محققان از همین فرایند طبیعی الهام گرفته اند و جوهر کارتریج چاپگر ها را جایگزین آب نموده اند تا از این طریق بتوان کاغذ هایی با قابلیت تا شدن اتوماتیک فراوری کرد.

کاغذ ها نیز مانند برگ های درختان از فیبر های سلولزی فراوری شده اند و هر دو با جذب آب امکان باز شدن و حرکت پیدا می نمایند. اگر این فرایند با گستردگی و شدت صورت بپذیرد، تحرک برگ ها و کاغذ ها نیز شدیدتر و چشمگیرتر خواهد بود.

جوهر چاپگری که بدین منظور مورد استفاده قرار گرفته، در چهار رنگ سیاه، سرخابی، زرد و فیروزه ای فراوری شده و در چهار کارتریج جوهر با افزودن یک محلول آبی خاص مورد استفاده قرار می گیرد. محلول مذکور حاوی آب و نمک کلرید لیتیوم بوده و غلظت نمک در آب موجود در هر کارتریج متفاوت است.

برای تنظیم حرکات کاغذها، تزریق جوهر کارتریج به آن ها به شیوه های مختلف صورت می گیرد و خشک شدن و تزریق مجدد جوهر باعث ایجاد حرکت های مختلفی در هر کاغذ می گردد. همچنین بدین منظور از تغییر در میزان تمرکز نمک نیز استفاده می گردد. استفاده از آب خالص معمولاً باعث تاشدن سریع کاغذ ها می گردد و افزایش نمک کلرید لیتیوم این فرایند را کند می نماید. از این فناوری می توان برای تسهیل چاپ مدار های الکتریکی بر روی کاغذ استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1326

به "محققان کاغذ های خودتاشونده فراوری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان کاغذ های خودتاشونده فراوری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید