مجلس نمایندگان 213 - 194 دموکرات ها؛ سنا برابر 48

به گزارش دکتر برای تو، در حالی که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز معین نشده، آرای نهایی انتخابات کنگره نیز قطعی نشده است.

مجلس نمایندگان 213 - 194 دموکرات ها؛ سنا برابر 48

به گزارش خبرنگاران، به نقل از گاردین، تمام 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و 35 کرسی سنا از 100 کرسی آن در روز سوم نوامبر به رای گذاشته شدند و دموکرات ها امیدوارند که در هر دو مجلس بتوانند پیروزی را از آن خود نمایند.

پیش از این دموکرات ها در مجلس نمایندگان پیش بودند اما اکثریت در سنا در اختیار جمهوری خواستار بود.

نتایج انتخابات کنگره تا اینجا نشان می دهد که دموکرات ها در مجلس نمایندگان تا به امروز 213 کرسی به دست آورده اند و 194 کرسی هم در اختیار جمهوری خواستار است. در این مجلس کنگره هر حزبی که 218 کرسی را به دست آورد دارای اکثریت خواهد بود.

مجلس نمایندگان: دموکرات ها 213 - جمهوری خواستار 194

در سنا نیز تا به امروز 48 کرسی برای دموکرات ها و 48 کرسی برای جمهوری خواستار شده است و هر حزبی که 51 کرسی را از آن خود کند اکثریت را در مجلس علیای کنگره خواهد داشت.

در همین حال در ایالت جورجیا که به علت رای گیری برای دو کرسی سنا برای دموکرات ها بسیار اهمیت داشت، نتایج شمارش آرا نشان می دهد که به احتمال زیاد دیوید پوردو، سناتور جمهوری خواه نتوانسته حد نصاب 50 درصد آرا را کسب کند و آن طور که نیویورک تایمز برآورد نموده رقابت میان او و نامزد دموکرات ها، جان اوساف، به دور دوم کشیده خواهد شد که روز پنجم ژانویه سال آینده برگزار خواهد شد.

در دیگر رقابت جورجیا هم سناتور جمهوری خواه، کلی لافلر نتوانست بیشتر از 26 درصد آرا را کسب کند و باید در پنجم ژانویه یک بار دیگر با نامزد دموکرات ها، رافائل وارناک رقابت کند. وارناک در این رقابت توانست 32 درصد آرا را کسب کند اما به حد نصاب 50 درصد نرسید.

به این ترتیب شانس دموکرات ها برای کسب این دو کرسی همچنان پابرجا خواهد ماند. آنها در صورت کسب این دو کرسی به عدد 50 خواهند رسید که به نشانه برابر شدن تعداد کرسی آنها با جمهوری خواستار است. اما چنانچه جو بایدن پیروز به پیروزی در انتخابات گردد آن وقت کامالا هریس، معاون او، که بنابر قانون ریاست سنا را بر عهده دارد می تواند به هنگام برابر شدن آرا، به عنوان رای مشخص نماینده وارد سنا گردد و به یاری دموکرات ها برود.

نقشی که بایدن در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بر عهده داشت و مایک پنس هم در چهار سال گذشته بر عهده داشته است.

سنا: دموکرات ها 48 - جمهوری خواستار 48

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1310

به "مجلس نمایندگان 213 - 194 دموکرات ها؛ سنا برابر 48" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان 213 - 194 دموکرات ها؛ سنا برابر 48"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید