لپ تاپ ماژولار Framework تعویض قطعات را ساده تر می نماید

به گزارش دکتر برای تو، در دورانی که تعمیر گجت ها سخت تر از گذشته می گردد، توجه یک استارت آپ به این موضوع خبر مسرور کننده ای به حساب می آید. استارت آپ Framework یک لپ تاپ ماژولار طراحی نموده که در آینده نزدیک راهی بازار می گردد.

لپ تاپ ماژولار Framework تعویض قطعات را ساده تر می نماید

اگرچه تعویض قطعات لپ تاپ همین حالا هم امکان پذیر است، اما این استارت آپ میخواهد چنین کاری را بسیار ساده تر کند تا کاربران معمولی هم به راحتی بتوانند چنین کاری را انجام دهند. لپ تاپ ماژولار Framework از نمایشگر 13.5 اینچی بهره می برد که به آسانی قابل تعویض است.

همچنین باید به وب کم 1080p و کیبوردی که ارتفاع کلیدهای آن به 1.5 میلی متر می رسد، اشاره کنیم. در رابطه با تراشه هم کاربران می توانند یکی از تراشه های 4 هسته ای نسل یازدهم اینتل را انتخاب نمایند. ضمناً نباید به حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم و 4 ترابایت حافظه SSD را از قلم بیندازیم.

تقریبا تمام قطعات این لپ تاپ مانند نمایشگر، باتری، کیبورد و حاشیه های صفحه نمایش به راحتی قابل تعویض هستند. در حقیقت تنها چیزی که نمی توانید تعویض کنید، پردازنده این لپتاپ است. برای این کار، باید مادربرد را از لپ تاپ خارج کنید و در اختیار شرکت Framework قرار دهید و در نهایت مادربرد دارای تراشه جدید را دریافت خواهید کرد.

به گفته مدیرعامل این شرکت، مادربرد تنها بخش لپ تاپ است که تعویض آن کمی سخت خواهد بود ولی در هر صورت چنین کاری به ندرت انجام خواهد گرفت. همچنین مدیرعامل Framework خاطرنشان نموده که این لپ تاپ از نظر عملکرد قابل مقایسه با بهترین های بازار خواهد بود.

از دیگر ویژگی های جالب لپ تاپ Framework، رویکرد آن در قبال پورت ها است. به جای اینکه مانند دیگر لپ تاپ ها از تعدادی پورت تعیین بهره ببرد، کاربران با وصل کردن دانگل های مخصوص می توانند از USB-C، USB-A، HDMI، DisplayPort، MicroSD یا یک حافظه SSD جداگانه بهره ببرند. برای عملی کردن این ایده، پورت USB-C مستقیما درون مادربرد تعبیه شده و کاربران با توجه به احتیاج خود می توانند از این دانگل بهره ببرند.

این لپ تاپ در فصل تابستان عرضه خواهد شد و درباره قیمت آن هنوز جزئیاتی اعلام نشده است. مدیرعامل این شرکت خاطرنشان نموده که نسبت به دیگر لپ تاپ های هم رده قیمت چندان بالاتری نخواهد داشت و کاربران می توانند از مدل های از پیش پیکربندی شده هم دست به انتخاب بزنند. کاربرانی هم که به کارهای فنی علاقه دارند، می توانند این موضوع را به شرکت اعلام نمایند تا قطعات به صورت جداگانه برای آن ها ارسال گردد.

  • 7 عادت اشتباه که کامپیوتر شما را تا مرز نابودی می برند

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1550

به "لپ تاپ ماژولار Framework تعویض قطعات را ساده تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لپ تاپ ماژولار Framework تعویض قطعات را ساده تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید