فوت وفن پاک کردن لکه کره، روغن یا چربی از روی لباس های نخی

به گزارش دکتر برای تو، همان طور که از چشیدن طعم لذیذ کره آب شده بر روی شیرینی یا روی ذرت پخته غرق لذت می شوید، زمانی هم که قطره ای از این ماده خوشمزه روی لباس شما بچکد بسیار آشفته خواهید شد.

فوت وفن پاک کردن لکه کره، روغن یا چربی از روی لباس های نخی

پاک کردن لکه کره از روی لباس مانند لکه های روغن یا انواع چربی کمی سخت است. پاک کردن این نوع از لکه ها مستلزم کمی دقت بیشتر است. اگر لکه به تار و پود پارچه نفوذ کند، کار را مشکل تر می نماید.

برترین چاره یک عکس العمل سریع و بعلاوه استفاده از مواد مناسب و کاربردی است؛ به نحوی که لکه چنان سریع و کامل از بین برود طوری که انگار از ابتدا هیچ لکه ای وجود نداشته است.

موادی که برای پاک کردن لکه به آنها احتیاج خواهید داشت:

  • مایع ظرفشویی برای از بین بردن چربی
  • پودر لباسشویی فاقد ماده سفیدکننده
  • پارچه تمیز
  • سرکه سفید

هدایت گام به گام تا لباسی بدون لکه

تا جایی که امکان دارد لکه کره را با استفاده از دستمال کاغذی از سطح لباس پاک کنید. اگر از زمان لکه شدن لباس مدتی گذشته و لکه بر روی سطح لباس خشک شده است، با یاری یک وسیله آشپزخانه پلاستیکی قسمت هایی از لکه که ماسیده یا سخت شده است را از روی پارچه بسایید.

سطح لک شده پارچه را زیر آب داغ نگه دارید تا جریان آب داغ تا حد امکان بخش دیگری از لکه را با خود از بین ببرد.

لباس را در حالی که قسمت لک شده آن به سمت بالا باشد پهن کنید.

مایع ظرفشویی پاک کننده چربی را سخاوتمندانه بر روی قسمت لک شده پارچه بریزید و با استفاده از یک پارچه تمیز بر روی قسمت لک شده بکشید.

اجازه دهید محلول پاک کننده به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی قسمت لک شده باقی بماند.

لباس را درون ماشین لباسشویی قرار دهید و مقداری پودر لباسشویی فاقد ماده سفیدکننده درون مخزن آن بریزید. سپس با آبی که در حد مجاز آن لباس گرم باشد آبکشی کنید.

در زمان آب آبکشی لباس، یک فنجان سرکه سفید درون مخزن بریزید.

لباس را از ماشین لباسشویی خارج کنید و با دقت آنالیز کنید که اثری از لکه باقی نمانده باشد. اگر لکه همچنان به جای مانده بود، پیش از آنکه لباس را درون خشک کن ماشین بیندازید همین مراحل را مجدداً تکرار کنید.

نکات و هشدارها

مواد پاک کننده شیمیایی قوی و ساینده ممکن است به بافت پارچه آسیب برساند. بنابراین، تا حد امکان از به کار بردن این مواد در شست وشو پرهیز کنید. اگر تصمیم دارید از سایر پاک کننده های تجاری بهره ببرید، پیش از مصرف، دستورالعمل روی بطری را با دقت بخوانید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2130

به "فوت وفن پاک کردن لکه کره، روغن یا چربی از روی لباس های نخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت وفن پاک کردن لکه کره، روغن یا چربی از روی لباس های نخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید