فضانورد آمریکایی و روس یک سال در ایستگاه فضایی می مانند

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس نیوز، ناسا تأیید کرد مارک وندر هی فضانورد تا مارس سال آینده میلادی در ایستگاه فضایی بین المللی باقی می ماند و به این ترتیب رکورد جدیدی برای مدت زمان سفر یک فضانورد آمریکایی ثبت می شود.

فضانورد آمریکایی و روس یک سال در ایستگاه فضایی می مانند

سازمان فضایی آمریکا گفت اقامت 6 ماهه وندرهی و پیوتر دوبروف فضانورد روس در ایستگاه فضایی بین المللی برای 6 ماه دیگر تمدید شده است. این دو فضانورد در آوریل سال جاری همراه اولگ نوویتسکی در یک کپسول سایوز MS-18 به فضا سفر کردند.

طبق برنامه های معمول این 3 نفر باید در ماه اکتبر به زمین باز گردند تا خدمه سایوز MS-19 جایگزین آنها شود. اما راسکاموس (سازمان فضایی روسیه) در اوایل سال از قصد خود برای ارسال کلیم شیپنکو (کارگردان) و یولیا پرسلید (بازیگر) همراه آنتون شکاپلروف فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی خبر داد.

شیپنکو و پرسلید 2 هفته در این ایستگاه اقامت می کنند تا صحنه هایی از یک فیلم سینمایی را فیلمبرداری کنند و سپس همراه نوویتسکلی با کپسول MS-18 به زمین بر می گردند.

شکاپلروف به مدت 6 ماه در ایستگاه فضایی می ماند. همراه او وندر هی و دوبروف هم در این اقامتگاه حضور دارند. طبق اطلاعاتی که ناسا اعلام کرده وندرهی، دوبروف همراه شکاپلروف در مارس 2022 میلادی به زمین برمی گردند. البته زمان دقیق بازگشت آنها اعلام نشده است. اما وندر هی در توئیتی فاش کرد او احتمالاً 353 روز در فضا اقامت می کند.

به این ترتیب رکورد طولانی ترین مدت زمان اقامت یک فضانورد آمریکایی در فضا شکسته می شود. پیش از این اسکات کلی 340 روز در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 شهریور 1400 بروزرسانی: 26 شهریور 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1808

به "فضانورد آمریکایی و روس یک سال در ایستگاه فضایی می مانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانورد آمریکایی و روس یک سال در ایستگاه فضایی می مانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید