عراقچی در ایروان: پیشنهاد ایران می تواند جهت صلح در قره باغ را باز کند

به گزارش دکتر برای تو، فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران پس از ملاقات و رایزنی با مقام های جمهوری آذربایجان و روسیه، وارد ایروان، پایتخت ارمنستان شد.

عراقچی در ایروان: پیشنهاد ایران می تواند جهت صلح در قره باغ را باز کند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، این دیپلمات ارشد در بدو ورود به ایروان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم. قرار است با مقامات ارمنستانی هم درباره یافتن راه حلی برای صلح مذاکره کنیم. اکنون زمان بسیار حساسی است و هر چه سریع تر باید برای برقراری صلح تصمیم گیری کرد و راستای برای صلح باز گردد.

عراقچی افزود: شمار تلفات در حال بالا رفتن است و این مایه تاسف است. تصور ما بر این است که هر چه سریع تر راستا باید برای صلح باز گردد و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می تواند این راستا را باز کند. ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است و از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می نمایند و موضع ما همیشه موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رییس جمهوری گفت: در این بحران ما به یک سری اصول بین المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در راستا صلح به کار گرفته گردد؛ بخصوص برای تحقق یک صلح پایدار.

عراقچی اعلام نمود: ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1237

به "عراقچی در ایروان: پیشنهاد ایران می تواند جهت صلح در قره باغ را باز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی در ایروان: پیشنهاد ایران می تواند جهت صلح در قره باغ را باز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید