عبدالله: کمیسیون های انتخاباتی افغانستان مستقل عمل کنند

به گزارش دکتر برای تو، رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت که کمیسیون های انتخابات و شکایت های انتخاباتی باید به منظور جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت در این کشور، مستقل عمل کنند.

عبدالله: کمیسیون های انتخاباتی افغانستان مستقل عمل کنند

به گزارش خبرنگاران، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان امروز (سه شنبه) گفت: کمیسیون های مستقل انتخابات و شکایت های انتخاباتی باید به منظور جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت در کشور مستقل عمل کرده و تلاش کنند که مسائل انتخابات پارلمانی تکرار نشود.

وی با اشاره به مسائل فنی در فهرست رأی دهندگان از این دو نهاد خواسته است که چگونگی ترتیب نام ها در این لیست را بر اساس حروف الفبا یا روش های دیگری تنظیم کنند.

بر اساس بیانیه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، انتخابات ریاست جمهوری این کشور 6 مهر ماه برگزار خواهد شد. روند ثبت نام رأی دهندگان انتخابات ریاست جمهوری در 458 مرکز در 33 ولایت آغاز شده و همه شهروندان این کشور که به سن قانونی رسیده اند، می توانند در آن ثبت نام کنند.

کمیسیون انتخابات، نام این روش را روند تقویتی گذاشته و تاکید کرده که واجدین شرایط رأی دهی که سال گذشته نتوانسته بودند در روند ثبت نام رأی دهی در انتخابات پارلمانی شرکت کنند، می توانند برای رأی دهی در انتخابات ریاست جمهوری آینده ثبت نام کنند.

انتخابات پارلمانی افغانستان طی روزهای 20 و 21 اکتبر در 32 ولایت این کشور و در ولایت قندهار نیز پس از یک هفته تأخیر برگزار گشت. انتخابات در ولایت غزنی بنا بر مسائل سیاسی تا کنون برگزار نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 222

به "عبدالله: کمیسیون های انتخاباتی افغانستان مستقل عمل کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: کمیسیون های انتخاباتی افغانستان مستقل عمل کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید