طراحی و بازسازی و تبدیل اتاق زیر شیروانی به خانه در برلین آلمان

به گزارش دکتر برای تو، ما در شرکت بازسازی ساختمان خبرنگاران قصد داریم برترین و جذاب ترین آثار معماری در دنیا را برای شما معرفی کنیم ، امروز در ادامه فرایند مجموعه مقالات مربوط به طراحی دکوراسیون منزل و بازسازی و تعمیرات ساختمان قصد داریم یکی از پروژه های مربوط به طراحی خانه ای در کشور آلمان را برای شما معرفی کنیم .

طراحی و بازسازی و تبدیل اتاق زیر شیروانی به خانه در برلین آلمان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

این خانه 175 متری در سال 2017 به مرحله اجرا در آمده است .

این ساختمان که در محله ای با چند مجتمع مسکونی واقع شده است ، مالک این ساختمان تصمیم گرفت اتاق زیر شیروانی که فضای نسبتا بزرگی را نیز داشت طی فرایند بازسازی منزل از متروکه و بلا استفاده بودن در بیاورد و با استخدام یک گروه معماری این اتاق زیر شیروانی را به یک واحد مسکونی برای اقامت خود و خانواده اش تبدیل کند .

معمار این پروژه توانسته است با محدودیت هایی که سقف در گوشه هایی از خانه برای او بوجود میاورد مقابله کند و دکوراسیون داخلی منزل را به گونه ای طراحی کند که بتواند با این محدودیت های ارتفاعی کم ، هماهنگ گردد . مثلا آشپزخانه در این قسمتها واقع شده است و معمار توانسته است در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه ، قسمت کابینت ها را در جایی که ارتفاع کمتر است تعبیه کند و با یک پیشخوان چوبی که گاز رومیزی در آن واقع شده است و هم به عنوان میز غذاخوری میتوان از آن استفاده کرد ، از این محدودیت سقفی نهایت استفاده را ببرد . هم چنین وجود پنجره های قدی که روبروی قسمت غذاخوری و آشپزخانه واقع شده است و یک چشم انداز عالی را برای افراد خانه در هنگام غذاخوردن برای آنها به ارمغان میاورد ، جلوه ای زیبا تر به این فضا بخشیده است .

علاوه بر این ، دو اتاق خواب که مخصوص فرزندان این خانه است نیز در قسمتی واقع شده است که شیروانی رو به پایین است و ارتفاع سقف نیز کاهش میابد ولی همچنین با تعبیه کمد ها در آن قسمت و قرار دادن تخت ، معمار توانسته است به خوبی این مشکل را نیز حل نماید .

از ویژگی های این بازسازی ساختمان و خانه میتوان به پنجره های متعدد اشاره نمود ، هم چنین وجود نورگیر های سقفی که قبلا در روی این شیروانی قرار داشت ، توانسته اند این خانه را از نور مصنوعی در طول روز بی بهره نمایند و نور طبیعی روز به طور کامل و مناسب در تمام قسمت های این خانه وارد کند . هم چنین این پنجره ها تهویه طبیعی را نیز بر عهده دارند و با باز شدن آنها میتوان جریان خنک شبانه را وارد خانه کرد ، ضمناً این ساختمان به دلیل این که در طبقه آخر واقع شده است افراد این خانه در هر کجا که حضور داشته باشند میتوانند به منظره زیبا بیرون ، دید کامل داشته باشند .

اما این ها تمام جذابیت های این خانه نیست .

اگر به قسمت نشیمن این خانه نگاهی داشته باشیم میبینیم تنها با یک کاناپه راحتی که روبروی تلویزیون و سیستم نمایش خانگی آن واقع شده است ، فضای آرام بوجود آمده است که با تراسی که در کنار آن واقع شده است و پنجره های وسیع ، نور و گرمای مناسبی را وارد فضای نشیمن میکند . تراس این خانه نیز با یک چشم اندازه 360 درجه میتواند در ساعات صبح و عصر و در مواقع طلوع و غروب خورشید ، یک چشم انداز زیبا و فوق العاده را از برلین برای ساکنین خانه بوجود آورد .

از دیگر نکات طراحی این بازسازی منزل این است که معمار با ایجاد یک راهروی خصوصی در پشت خانه توانسته است حمام و سرویس و اتاق والدین را در فضایی خصوصی تر طراحی کند و فضایی آرام با همان چشم انداز زیبا را برای والدین تدارک ببیند .

اما حرف آخر درباره متریال این خانه است . چیزی که بیشترین دید را به خود جلب میکند . تمام دیوار ها و سقف سفید رنگ آمیزی شده اند و به غیر از قسمتی از آشپزخانه و میز روبروی نشیمن که تلویزیون در آن و به رنگ سیاه است الباقی همه به رنگ سفیدند . حتی مبلمان این خانه که کاملا مینیمال و در حد احتیاج در این خانه واقع شده است . کف این فضا نیز از تخته های چوب بلوط روغنی تشکیل شده است که توانسته است به خوبی در کنار این رنگ سفید تعادل و هارمونی فضایی خانه را حفظ کند .

منبع: هیرادانا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1175

به "طراحی و بازسازی و تبدیل اتاق زیر شیروانی به خانه در برلین آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و بازسازی و تبدیل اتاق زیر شیروانی به خانه در برلین آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید