شرکتهای تولیدی و بزرگ کردستان از ورزش حمایت نمی کند

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران، حامد جولایی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی هیئت های ورزشی استان با استاندار کردستان که در محل استانداری برگزار گردید، گفت: ورزش استان کردستان با وجود کمبود امکانات پیشرفت چشم گیری داشته و این مهم را مقایسه آمار چند سال اخیر با گذشته نشان می دهد.

شرکتهای تولیدی و بزرگ کردستان از ورزش حمایت نمی کند

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان نمود: در بخش هایی چون سریش آباد و شهرستان هایی همچون دیواندره، دهگلان و سروآباد که از نظر مساحت و امکانات به نسبت سایر شهرستان های استان ضعیف تر هستند مسابقات قهرمانی کشور را به گواهی فدراسیون در سطح و کیفیت بالایی برگزار نموده ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 43 مورد مسابقات قهرمانی کشور در استان برگزار شده است، گفت: در طول چند سال اخیر در استان کردستان این حجم از برگزاری مسابقات بی نظیر بوده و کردستان به کل کشور نشان داده است که حرف های زیادی برای گفتن دارد.

جولایی گفت: 41 تیم استان کردستان در رشته های مختلف ورزشی در لیگ های کشوری حضور دارد و قطعاً این مسیر در آینده نیز با جدیت هر چه تمامتر دنبال و پیگیری می گردد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: از سال 92 در مجموع 140 پروژه ورزشی نیمه تمام در استان وجود داشت که تا کنون 120 مورد آن افتتاح شده و هشت مورد دیگر نیز در یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نبود سالن شش هزار نفری و خوابگاه 400 نفری یکی از بزرگ ترین معضلات ورزش استان است، گفت: بزرگ ترین آموزشگاه زورخانه ای و بزرگ ترین سالن بوکس کشور طراحی و در حال احداث است.

جولایی گفت: اداره کل به تنهایی نمی تواند ورزش استان را کنترل و مدیریت کند بلکه باید تمانی دستگاه ها هم قدم و دست در دست هم اداره کل ورزش و جوانان را یاری کند.

وی یکی دیگر مسائل ورزش استان کردستان را نبود اسپانسر و حامیان ورزشی اعلام نمود و گفت: سه شرکت بزرگ استان، تراکتور سازی، پتروشیمی و لاستیک بارز از تیم های ورزشی این استان حمایت نمی نمایند.

وی اضافه کرد: حضور در لیگ های کشوری ورزشکار را پخته نموده و می تواند به پله های بالاتر ورزش راهنمایی کند و به همین دلیل ضروری است که در این بخش سرمایه گذاری بهتری صورت گیرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: تا زمانی که حمایت از ورزش تنها به اداره کل ورزش و جوانان متکی باشد، ورزش این استان در سطح قهرمانی کشور مانده و نمی تواند به سطح بالاتر رشد کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 80

به "شرکتهای تولیدی و بزرگ کردستان از ورزش حمایت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکتهای تولیدی و بزرگ کردستان از ورزش حمایت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید