سرمایه صندوق نوآوری در 1402 به 6 هزار میلیارد تومان می رسد

به گزارش دکتر برای تو، محمد صادق خیاطیان در تبادل نظر با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در سال 1402 چقدر است؟ اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه صندوق در سال 1402، 3 هزار میلیارد است. با حمایت بسیار خوبی که رئیس جمهور از شرکت های دانش بنیان به طور خاص به وسیله صندوق نوآوری و شکوفایی داشتند، در هیأت امنای صندوق تصویب شد که ظرف 5 سال سرمایه صندوق به 100 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

سرمایه صندوق نوآوری در 1402 به 6 هزار میلیارد تومان می رسد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اضافه نمود: قاعدتاً این بودجه باید در بودجه های سالیانه و اسناد مختلف دیده گردد که برای سال 1402، پیش بینی بودجه 3 هزار میلیاردی برای صندوق شده که در بودجه نیز لحاظ شده و قرار است به صندوق تخصیص یابد. با این تخصیص، سرمایه صندوق نوآوری به 6 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی ضمن اشاره به اینکه صندوق در سال های اخیر نقش آفرینی خوبی در نظام تأمین مالی نوآوری و فناوری کشور داشته است، گفت: علاوه بر بودجه های دولتی در پی این هستیم که از منابع دیگر مالی و به وسیله عقد تفاهم نامه از شرکت ها حمایت کنیم. به طور مثال اخیراً در تفاهم با یکی از بانک ها، مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی با این بانک برای تسهیل تضمین گروهی بازپرداخت اقساط تسهیلات اعطایی به شرکت های دانش بنیان همکاری نمایند.

وی اضافه نمود: بعلاوه براساس این تفاهم نامه قرار شد در راستای تأمین فضای کاری شرکت های دانش بنیان، این بانک املاک مازاد خود در سراسر کشور را به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار شرکت ها قرار دهد.

خیاطیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه سقف حمایتی صندوق از شرکت های دانش بنیان چه مقدار است، اعلام نمود: نزدیک به هشت هزار و 600 شرکت دانش بنیان در بخش های مختلف از کشاورزی و تجهیزات پزشکی گرفته تا حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک مشغول به فعالیت هستند و فعلاً سقف حمایتی ما از شرکت های دانش بنیان 50 میلیارد تومان برای هر شرکت است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اعلام کرد: تخصیص اعتبار به شرکت های دانش بنیان طرح محور است و براساس نوع طرح، مقدار حمایت مالی آن تعیین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1402 بروزرسانی: 2 تیر 1402 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2277

به "سرمایه صندوق نوآوری در 1402 به 6 هزار میلیارد تومان می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه صندوق نوآوری در 1402 به 6 هزار میلیارد تومان می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید