سخنگوی سازمان انرژی اتمی: سخنان گروسی دور از انتظار بود

به گزارش دکتر برای تو، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: تلقی ما این است که صحبت های آقای گروسی با اهداف سیاسی تحریف شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: سخنان گروسی دور از انتظار بود

به گزارش مهر، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به ادعا های مطرح شده به نقل از رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در رسانه ها مبنی بر کشف اورانیوم در مکان های اعلام نشده در ایران و عدم پاسخگویی ایران در چند ماه گذشته گفت: بله، ما هم بعلاوه مطالبی را در رسانه ها دیدیم و شنیدیم.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه این اظهارات عجیب و دور از انتظار از آقای گروسی بود، روز گذشته صحت سنجی این اظهارات را شروع کردیم و بعلاوه از آقای غائبی (سرپرست نمایندگی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی) خواستیم در مورد این موضوع با آقای گروسی و آپارو صحبت کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران توضیح داد:، اما آنچه که به نظر می رسد این است که انتشار مطالب تحریف شده در مقاطع خاص زمانی، مسبوق به سابقه است.

صحبت های گروسی تحریف شده است

کمالوندی اضافه نمود: تلقی ما این است که صحبت های آقای گروسی با اهداف سیاسی تحریف شده است.

وی اضافه نمود: طرح این موضوع از جانب مدیر کل آژانس مبنی بر اینکه ایران با آژانس همکاری ندارد، بعید است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی توضیح داد: در راستای بیانیه مشترکی که چندی پیش بین آقای گروسی و اسلامی در مورد مسائل مرتبط با همکاری ما و آژانس به امضا رسید، اکنون در وسط راه هستیم و کار ها در حال پیگیری است و نباید در این مقطع ارزیابی از جانب آژانس ارائه شده باشد.

همکاری لازم بین ایران و آژانس وجود دارد

کمالوندی با اشاره به تعامل مناسب ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید نمود: عملاً همکاری لازم بین ما و آژانس وجود دارد و علی القاعده اعلام هرگونه ارزیابی به وسیله مدیرکل آژانس در مورد چگونگی اجرای بیانیه زود هنگام است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 تیر 1401 بروزرسانی: 10 تیر 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2096

به "سخنگوی سازمان انرژی اتمی: سخنان گروسی دور از انتظار بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی سازمان انرژی اتمی: سخنان گروسی دور از انتظار بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید