ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ برای نبرد حقوقی آماده می شوند

به گزارش دکتر برای تو، دونالد ترامپ که در نظرسنجی های سراسری پس از جو بایدن قرار گرفته است، با ادامه حملات بی پایه و اساس به روش رای گیری پستی، تهدید نموده که برای جلوگیری از شمارش این گونه آراء پس از انتها مهلت قانونی رای گیری در روز سه شنبه، وکیلانش را به مراکز شمارش آراء خواهد فرستاد.

ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ برای نبرد حقوقی آماده می شوند

ستادهای مبارزه انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات انتخابات آمریکا، همزمان با انتها کوشش های انتخاباتی و شروع آخرین مرحله رای گیری در روز سه شنبه، کارشناسان حقوقی و وکیلان خود را برای طرح دعاوی پساانتخاباتی در دادگاه های این کشور آماده می نمایند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از ایالت های میشیگان و پنسیلوانیا؛ مطرح شدن این دعواها در دستگاه قضایی آمریکا، ممکن است موجب به درازا کشیده شدن زمان معین پیروز نهایی این انتخابات بسیار مهم گردد.

دونالد ترامپ که در نظرسنجی های سراسری پس از جو بایدن قرار گرفته است، با ادامه حملات بی پایه و اساس به روش رای گیری پستی، تهدید نموده که برای جلوگیری از شمارش این گونه آراء پس از انتها مهلت قانونی رای گیری در روز سه شنبه، وکیلانش را به مراکز شمارش آراء خواهد فرستاد.

وی روز دوشنبه، طرح ایالت پنسیلوانیا را برای شمارش آرای پستی که تا سه روز پس از انتها مهلت مشارکت در انتخابات، تحویل حوزه ها داده می گردد، عامل تقلب گسترده دانست اما در باره چگونگی وقوع این امر توضیحی نداد. او همچنین از دیوان عالی ایالات متحده درخواست تجدیدنظر در باره حکمی در باره قانونی بودن تمدید مهلت شمارش آراء کرد که بالاترین نهاد قضایی این کشور، آن را مجاز دانسته بود.

هر چند طولانی شدن شمارش آراء تا چند روز پس از برگزاری انتخابات معمول نیست، اما اوجگیری پیش بینی شده مشارکت پستی در رای گیری در پی همه گیری ویروس کرونا، ممکن است فرایند شمارش را در امسال، طولانی تر کند.

جنیفر اومالی دیلون مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، اعلان پیروزی ترامپ را در سه شنبه شب پسا از انتها رای گیری، امکان ناپذیر دانست.

رویترز اضافه نمود: هر دو طرف لشگری از وکیلان و حقوقدانان را برای پیروزی در مبارزات حقوقی پس از برگزاری انتخابات، آماده نموده اند.

یک قاضی فدرال در تگزاس روز دوشنبه درخواست جمهوریخواهان را برای ابطال حدود 127 هزار رای که توسط سرنشینان خودروها در مراکز معین شده در بخشی از شهر هوستون که متمایل به دمکرات هاست به صندوق ها ریخته شده بود، رد کرد. اما مقام های انتخاباتی، با توجه به اطمینان نداشتن از قانونی بودن این روش، بیشتر این گونه مکان ها را در روز برگزاری انتخابات تعطیل کردند.

ترامپ 74 ساله به شدت برای جلوگیری از تبدیل شدن به نخستین رئیس جمهوری پس از جرج بوش (پدر) جمهوری خواه که در سال 1992 پس از دوره نخست، شکست خورد، کوشش می نماید.

با وجود پیشگامی بایدن در نظرسنجی های سراسری، رقابت در ایالت های حساس و معین نماینده به اندازه ای نزدیک است که باز هم امکان دارد ترامپ بتواند 270 رای الکترال مورد احتیاج برای نظام الکترال کالج را که معین نماینده برنده نهایی این رقابت است، فراهم بیاورد.

بسیاری از دمکرات های نیز گفته اند که در پی نادرستی پیش بینی باخت بی دردسر ترامپ در انتخابات 2016، نگران نتیجه نهایی این انتخابات هستند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1305

به "ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ برای نبرد حقوقی آماده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ برای نبرد حقوقی آماده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید