روستای میمند در صورت مهاجرت ساکنانش از لیست میراث جهانی خارج می گردد

به گزارش دکتر برای تو، روستای میمند یکی از مکان هایی است که در لیست میراث جهانی ثبت شده و اکنون با مهاجرت ساکنانش محتمل است از لیست میراث جهانی خارج گردد.

روستای میمند در صورت مهاجرت ساکنانش از لیست میراث جهانی خارج می گردد

جریان زندگی در روستای میمند یکی از شاخصه هایی بود که سبب ثبت این روستا در لیست میراث جهانی شد. اکنون مهاجرت ساکنان میمند، زمینه را برای خروج این روستا از لیست میراث جهانی آماده خواهد نمود و این مسئله یک تهدید محسوب می گردد. برای جلوگیری از بروز چنین مسئله ای باید شرایط برای حضور پایدار مردم در این روستا مهیا گردد، تا زندگی همواره در آن جاری باشد.

روستای میمند یکی از روستاهای برجسته کشور است. این روستا باید به گردشگران داخلی و خارجی معرفی گردد که برای انجام این کار باید تبلیغات ملی و فراملی به وسیله مدیریت نو پایگاه ثبت جهانی میمند انجام گردد.

بعلاوه ضروری است تا کارگاه های مختلف صنایع دستی در این روستا راه اندازی گردد تا از این راه اشتغال زایی، احیا و ماندگاری هنرهای سنتی و بومی ایجاد گردد.

هرگونه زیرساخت نو باید با کسب مجوز از پایگاه ثبت جهانی میمند صورت پذیرد و نباید ساختار و بافت روستا به بهانه خدمات رسانی به گردشگران آسیب ببیند.

همکاری مدیران و مسئولان محلی با مدیریت نو پایگاه ثبت جهانی میمند لازم بوده و هرگونه تغییرات و آسیب رساندن به حریم روستای میمند جبران ناپذیر است و حتی می تواند سبب خروج این روستا از لیست میراث جهانی گردد.

عکس کاور از هادی کریمی

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2055

به "روستای میمند در صورت مهاجرت ساکنانش از لیست میراث جهانی خارج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای میمند در صورت مهاجرت ساکنانش از لیست میراث جهانی خارج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید