راهنمای کامل خرید در استکهلم

به گزارش دکتر برای تو، راهنمای کامل خرید در استکهلم

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای کامل خرید در استکهلم ، سخن خواهیم گفت.

راهنمای کامل خرید در استکهلم

اِستُکهُلم ، مرکز کشور سوئد و بزرگ ترین شهر این کشور و پرجمعیت ترین شهر در سرزمین های نوردیک است. جمعیت این شهر 909٬976 نفر است که با حومهٔ آن حدود 1٬372٬565 نفر است.

مکان استکهلم برای نخستین بار در حماسه های اسکاندیناوی به نام آگنافیت ذکر شده است و نام آن در کتاب شعر هیمس کرینگلا اسنوری استورلوسون به آگنی شاه ربط داده شده است.

با طیف وسیعی از مراکز خرید، فروشگاه و بوتیک های هیجان انگیز یکی از برترین مقاصد خرید جهان محسوب می گردد.

در فروشگاه طراحان در حال رشد و برندهای مد خیابانی و فروشگاه های لوکس، می توانید زیبایی شناسی معاصر اسکاندیناوی را در این شهر تماشا کنید. برای یاری به شما برای جهت یابی در میان این هزارتوی وسوسه انگیز و مجذوب نماینده، برترین منطقه ها خرید، دیپارتمنت استورها، بوتیک ها و گوهرهای پنهان این شهر سوئدی را برایتان گردآوری نموده ایم. در این میان برای هر کسی چیزی وجود دارد.

+ سفر به گوتنبرگ سوئد و راهنمای جاذبه های آن

منطقه ها خرید استکهلم

سودِر مالم (Södermalm): اگر در امتداد یوتگاتس بکن (Götgatsbacken) به گشت و گذار بپردازید، با تعداد زیادی کافه و مغازه هم روبه رو می شوید. برای خریدن کالاهای قدیمی باید منطقه سوفو (SoFo) را امتحان کنید و به سمت اسکونه گاتن (Skånegatan) و نیتوریت (Nytorget) بروید. باید حسابی در این محله بگردید و بوتیک معروف برونو گالرین (Bruno Gallerian) و سایر بوتیک های مستقل را هم ببینید.

اوستِر مالم (Östermalm): مسیرتان را از میدان اوستر مالم به سمت خیابان هومله گوردش (Humlegårdsgatan) ادامه داده و سپس راهتان را به سمت مرکز خرید اِستوره گالرین (Sturegallerian) کج کنید. خیابان های بیریِر یارلس (Birger Jarlsgatan) و بیبلیوتکس (Biblioteksgatan) بیشتر برندهای مطرح بین المللی و طراحان بومی را در خود جای داده اند. اگر در NK توقف کوتاهی کنید، بیشتر چیزهایی که این محله برای پیشنهاد دارد را خواهید دید.

فروشگاه های بزرگ استکهلم

اولیِنس سیتی (Åhléns City): در مرکز شهر شلوغ استکهلم، این فروشگاه بزرگ تنوع زیادی از برندهای معروف سوئدی از آکنه (Acne) تا تایگر (Tiger)، فیلیپا کی (Filippa K) را به شما پیشنهاد می نماید. حتماً از قسمت کفش این فروشگاه هم تماشا نموده و خود را در بخش اکسسوری، آرایشی و لباس های جین غرق کنید. اگر چه سوئد خودش به خاطر برند مبلمان خانه و لوازم آشپزخانه معروفیت دارد، اما می توانید برند ژاپنی موجی (Muji) را هم در اینجا پیدا کنید. در میان راه به خودتان استراحت داده و از غذاهای خوشمزه، ارگانیک و بومی سالی ولتر و سیسترار (Sally Voltaire & Systrar) لذت ببرید.

NK: این مرکز خرید 100 ساله به خوبی ارتقا یافته و بسیار شیک شده است. مطمئن باشید که در اینجا هر چیزی از برندهای مد سوئدی تا برندهای لوکسی مانند جیمی چو (Jimmy Choo) و هرمس (Hermès) را خواهید یافت. بازدید از مرکز تفریحی مجهز، دپارتمان آرایشی یا بخش لوازم خانگی، شما را پشیمان نخواهد کرد. می توانید بعد از چند ساعت گردش و خرید، در یکی از کافه های اینجا کمی استراحت نموده و از شیرینی های خوشمزه با نوشیدنی خود لذت ببرید.

مود (MOOD): مود یکی از آخرین الحاقات استکهلم به گستره بوتیک-فروشگاه های بزرگ شهر است. در اینجا ترکیبی زنده از مغازه ها و رستوران ها را در نزدیکی اوستر مالم و سیتی پیدا می کنید. در بین فروشگاه های فشن و طراحی داخلی گردش نموده و حتی از امکانات آبدرمانی و مرکز سلامتی اینجا بهره ببرید. برای شام هم می توانید به یکی از چندین رستوران شیک مود رفته و در کلوب ها از آهنگ بی وقفه دی جی ها شبی پر هیجان بسازید.

استوره گالرین: مرکز خرید استوره گالرین، در قلب میدان استوره پلان قرار داشته و برندهای محبوب مد خیابانی مانند زارا و توِلفیت (Twilfit) و بعلاوه یک مرکز سلامتی را در خود جای داده است. حتی کلوب های خوبی هم می توانید در آن پیدا کنید. اغلب این مرکز خرید محبوب را به خاطر بوتیک هایی با چندین برند، رستوران ها، کافه ها و کتاب فروشی معروف و زیبایش انتخاب می نمایند.

فروشگاه های مخصوص آقایان و بانوان

فروشگاه آدیداس: آدیداس برای همواره یک برند کلاسیک و محبوب باقی می ماند و این فروشگاه معروف که درست در مرکز شهر قرار گرفته است، شما را با آخرین محصولات و مد ورزشی آشنا می نماید. این مغازه 800 متر مربعی با لباس های مخصوص خیابان، رنگ های قوی و خیره نماینده و کتانی هایی که روی دیوار خودنمایی می نمایند، برای کسانی که به پوشاک و محصولات ورزشی مد روز و شیک علاقه دارند مجذوب نمایندهیت زیادی خواهد داشت.

گرندپا (Grandpa): این بوتیک معروف، آخرین طراحی های معاصر را با تأکید بر برندهای مد اسکاندیناوی به نمایش می گذارد. طراحانی مانند کارین وستر (Carin Wester)، مینی مارکت (Minimarket)، سند کویست (Sandqvist) و رودِبیِر (Rodebjer) در اینجا حضور دارند و مجموعه ای وسیع از کلاه و اکسسوری یا حتی دکور خانه هم در آن پیدا می گردد.

اپلیس نورلندس گاتن (Aplace Norrlandsgatan): اِپلیس یکی دیگر از کانسپت استورهای جوان پسند است که برای مشتریانش محصولاتی از طراحانی مانند وود وود (Wood Wood)، کارین وستر، آکنه و ساتین گویا (Satine Goya) را به نمایش می گذارد. می توانید از میان کتانی های مختلف یا لباس های گوناگون و مجذوب نماینده خرید کنید. این فروشگاه معروف در خیابان نورلندس (Norrlandsgatan) واقع شده است.

نیتی گریتی (Nitty Gritty): این فروشگاه معروف ابتدا در محله قدیمی استکهلم قرار داشت و امروزه به خیابان کروک ماکر (Krukmakargatan) نقل مکان نموده است. تینی گریتی یک کانسپ استور بی نقص است که گلچینی به دقت انتخاب شده از پوشاک مردانه و زنانه را به نمایش می گذارد. در اینجا می توانید سراغ برندهای لوکس تری را بگیرید.

فروشگاه های مخصوص بانوان

فشن اتیتودز (Fashion Attitudes): در این فروشگاه، سوپر استارهای بین المللی با برندهای محبوب اسکاندیناوی ترکیب می شوند. مجموعه به نمایش در آمده در اینجا مخاطبان وسیعی را پوشش می دهد. این بوتیک چند برندی، گلچینی بی همتا و شخصی از برندهایی چون آیسبرگ (Iceberg)، باربارا بوی (Barbara Bui) و کاسادی (Casadei) را برای مشتریانش در نظر گرفته است.

ناتالی شوترمن (Nathalie Schuterman): یکی از معروف ترین بوتیک های لوکس شهر، ناتالی شوترمن است که محصولاتی شگفت انگیز از خانه های مدی مانند میو میو، مارنی، سلین و مارک جیکوبز را به نمایش می گذارد. در اینجا گلچینی منحصر به فرد و بی همتا انتظار مشتریان را می کشد. اگر بودجه شما به خریدن این محصولات نمی رسد، می توانید برای حراجی 70 درصدی آن که یک معدن طلای واقعی است برنامه ریزی کنید.

اسکین دیپ (Skindeep): این قطب مد شیک به گلچینی که با وسواس انتخاب نموده و به نمایش گذاشته می بالد. در این مجموعه از برندهای بین المللی مطرح جهانی مد تا مجموعه اکسسوری و زیورآلات برای مشتریان در نظر گرفته شده است. خود را برای خریدی عالی آماده کنید.

وینک (Wink): این بوتیک با چندین برندی که در کنار هم گرد آورده یک توقف کامل برای تمام نیازهای شما محسوب می گردد. در اینجا هر چیزی برای مشتریان مدرن در نظر گرفته شده و همه محصولات شیک و کاربردی هستند. در وینک می توانید با آثار طیف وسیعی از طراحان آشنا شوید.

ماتیلد (Mathilde): این فروشگاه ترکیبی منحصر به فرد از مد، سبک زندگی و طراحی داخلی را برای مشتریان مدرن و شهری به نمایش درآورده است. در بین محصولاتی که گلچین شده اند، زنانگی معاصر با درخشش هنری در نظر گرفته شده و از طراحانی مانند رالف لورن، آد مولی (Odd Molly) و مینِتونکا (Minnetonka) چیزهای مجذوب نمایندهی خواهید یافت.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2149

به "راهنمای کامل خرید در استکهلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل خرید در استکهلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید