دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

به گزارش دکتر برای تو، ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چه دلایلی می تواند داشته باشد؟ هر ساله تعداد زیادی متقاضی ایرانی جهت ادامه تحصیل در کانادا درخواست می دهند. با توجه به سخت گیری دولت کانادا در صدور ویزا، برای اینکه شانس خود را جهت تحصیل در کشور کانادا افزایش دهید، باید از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا مطلع باشید.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

شرایط و امکانات مناسب کانادا برای مهاجرت تحصیلی باعث شده تا تعداد درخواست ویزای این کشور سال به سال بیشتر گردد و همین موضوع موجب سخت گیری بیشتر در صدور ویزای تحصیلی این کشور شده است. اطلاع از دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا، یاری تان می نماید تا با پرونده قوی تری شانس خود را برای گرفتن ویزا امتحان کنید.

درصد ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

اگر نگاهی به آمار ریجکتی ویزای کانادا طی یک دهه اخیر بیندازیم، متوجه خواهیم شد که هر سال بر تعداد افرادی که درخواست ویزای آنها رد شده، افزوده می گردد. در سال 2012 چیزی حدود 26 درصد درخواست های ویزای تحصیلی کانادا رد شده، در حالی که این آمار به 35 درصد در سال 2018 رسیده است.

در ضمن بیشترین درصد ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا مربوط به متقاضیانی بوده که برای تحصیل در مقطع لیسانس اقدام نموده اند. 53 درصد این متقاضیان با ریجکت شدن ویزای خود روبرو شده اند. متقاضیان مقطع دکتری با تنها 11 درصد ریجکتی ویزا بیشترین موفقیت را در اخذ ویزای تحصیلی کانادا داشته اند.

مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا ممکن است دلایل مختلفی از جمله نقص مدارک، نداشتن تمکن اقتصادی کافی و... را داشته باشد. در ادامه مطلب به مهم ترین دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا خواهیم پرداخت.

نقص مدارک

نقص مدارک متقاضی یکی از مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا محسوب می گردد. ناقص بودن هر یک از مدارک شما ممکن است منجر به رد شدن درخواست ویزا گردد. این نقص می تواند مربوط به مدارک تحصیلی شما باشد یا عکس و یا هر چیز دیگری که باید به اسم مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا ارائه کنید. بنابراین نهایت دقت را داشته باشید تا مدارک را به طور کامل ارائه کنید.

مهم ترین مدارک مورد احتیاج ویزای تحصیلی کانادا

پاسپورت معتبر

اصل شناسنامه و ترجمه آن

دو قطعه عکس

فرم های تکمیل شده مربوط به درخواست ویزا

نامه پذیرش دانشگاه

برنامه تحصیلی دانشگاه مورد نظر

مدارک تمکن اقتصادی

مدرک زبان

انگیزه نامه

عدم برخورداری از تمکن اقتصادی

اگرچه کشور کانادا از ورود دانشجویان خارجی به این کشور استقبال می نماید، اما قرار نیست ورود این دانشجویان باری بر دوش دولت این کشور باشد. تمامی افرادی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، باید از تمکن اقتصادی کافی برخوردار باشند.

منظور از تمکن اقتصادی، داشتن بودجه کافی برای پرداختن هزینه های تحصیل در کانادا از هزینه خوابگاه و شهریه گرفته تا هزینه منابع درسی است. علاوه بر این، باید ثابت کنید که از پس هزینه های زندگی در کانادا بر می آید. بدین منظور باید حداقل هزینه یک سال تحصیل و زندگی در کانادا را در حساب بانکی خود داشته باشید تا بتوانید افسر پرونده را در خصوص تمکن اقتصادی تحصیل در کانادا مجاب کنید.

تردید در خصوص بازگشت به کشور

تردید افسر پرونده در خصوص اینکه متقاضی بعد از خاتمه دوران تحصیل قصد بازگشت به کشور خود را دارد یا خیر، جزو مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کاناداست. در این موارد باید بتوانید اثبات کنید که تنها برای تحصیل قصد ورود به کانادا را دارید و پس از فارغ التحصیلی این کشور را ترک خواهید کرد. استناد به وابستگی های خانوادگی و عاطفی در ایران یکی از روش های متقاعد کردن افسر پرونده در این رابطه است.

شاید عجیب باشد اما در این مورد، داشتن روابط خانوادگی و فامیلی در کشور کانادا می تواند به ضرر شخص متقاضی باشد. در واقع اگر یکی از اعضای خانواده یا دوست و فامیل نزدیک شما در کشور کانادا زندگی کند، ممکن است افسر پرونده در خصوص قصد بازگشت شما به کشورتان بعد از خاتمه دوران تحصیل دچار شک و تردید گردد و درخواست تان را رد کند!

تعداد بالای پرونده

هر ساله تعداد بسیاری زیادی از متقاضیان در سرتاسر جهان برای اخذ ویزای کانادا درخواست می دهند. بنابراین افسران مهاجرت کانادا مجبور هستند در مدت زمان کمی به تعداد بالایی پرونده رسیدگی نمایند. همین موضوع باعث خواهد شد تا زمان و دقت کافی در آنالیز پرونده متقاضیان به ویژه متقاضیان کشورهایی مانند ایران لحاظ نگردد و در نتیجه آمار ریجکتی درخواست ویزای تحصیلی دانشجویان ایرانی بالا برود.

گاهی اوقات حتی ممکن است افسر پرونده در آنالیز درخواست و مدارک شما دچار اشتباه گردد و پرونده را رد کند. کامل و بدون نقص بودن پرونده می تواند تا حد قابل توجهی تاثیر این مورد را کاهش دهد.

مسائل پزشکی

در صورتی که اثبات گردد شخص متقاضی دارای مسائل جسمی و روحی است و به اسم یک عنصر نامناسب برای جامعه کانادا شناخته گردد، درخواست ویزای وی رد خواهد شد.

مدارک جعلی

بعضی از متقاضیان ویزای کانادا، اقدام به ارائه مدارک نادرست و جعلی می نمایند که این کار نه تنها باعث رد شدن درخواست ویزا بلکه باعث ورود شخص به فهرست سیاه اداره مهاجرت کانادا خواهد شد. مدارک جعلی ممکن است در ارتباط با مدارک تحصیلی، مدرک زبان و مدارک تمکن اقتصادی متقاضی باشد.

گپ تحصیلی

وجود فاصله طولانی بین دو مقطع تحصیلی و یا اصطلاحا گپ تحصیلی از جمله دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا است. وجود گپ تحصیلی در واقع این تصور را به وجود می آورد که شخص متقاضی از اطلاعات به روز و آمادگی کافی برای تحصیل برخوردار نیست.

بنابراین حتی در صورت موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی از موسسات آموزشی کانادا، ممکن است افسر پرونده به همین علت پرونده شما را رد کند. برای توجیه گپ تحصیلی می توانید مدارک مربوط به سابقه کاری مرتبط، گذراندن دوران سربازی و... را ارائه کنید.

اعتراض به ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

قبلا شرایط بدین شکل بود که متقاضی می توانست با دریافت نامه ای از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا آگاه گردد و نسبت به آن اعتراض کند. این اعتراض به وسیله یک نامه انجام و در آن درخواست بازنگری پرونده می شد. اما در حال حاضر این امکان از متقاضیان ایرانی ویزای کانادا گرفته شده است.

در حال حاضر تنها کاری که می توانید در قبال ریجکت شدن ویزای تحصیلی خود داشته باشید، این است که با آگاهی از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا، یک درخواست نو را برای اخذ ویزا ارائه کنید. این درخواست می تواند بدون تغییر نسبت به درخواست قبلی باشد و یا اینکه در آن اطلاعات و مدارک نوی را ارائه کنید.

برای جلوگیری از ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چه کنیم؟

واقعیت این است که هیچ شخصی به جز افسر پرونده نمی تواند در قبول یا رد درخواست ویزای شما تاثیرگذار باشد. بنابراین تنها کاری که برای افزایش شانس اخذ ویزای کانادا می توانید انجام دهید، ارائه یک پرونده کامل و بدون نقص است.

فرم های درخواست ویزا را به طور کامل و درست پر کنید و مدارک خود را بدون کوچکترین نقصی ارائه کنید. از چندین ماه قبل اقدام به افزایش موجودی حساب بانکی خود نموده و موارد مربوط به گردش حساب بانکی را رعایت کنید. بعلاوه باید از هر مدرکی از جمله وجود روابط عاطفی و خانوادگی در ایران بهره ببرید تا افسر پرونده در خصوص بازگشت شما به ایران بعد از خاتمه تحصیل در کانادا شک نکند.

در خاتمه توصیه می کنیم که برای کاهش احتمال رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا، از مشاوره موسسات معتبر در زمینه مهاجرت تحصیلی بهره ببرید. موسسه مهاجرتی لتسگویونی با سابقه و تجربه طولانی در حوزه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، به شما یاری خواهد نمود تا شانس خود را برای گرفتن ویزای کانادا افزایش دهید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1770

به "دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید