تور سنگاپور ارزان: در سنگاپور خوشمزه ترین غذاها را در لائو پا سات نوش جان کنید

به گزارش دکتر برای تو، لائو پا سات، یکی از محبوب ترین مراکز سرو غذا در سنگاپور

در قلب منطقه اقتصادی سنگاپور که به وسیله ساختمان های بلند مرتبه احاطه شده، لائو پا سات را خواهید یافت که یکی از محبوب ترین مراکز سرو غذا در این شهر است. در این مرکز غذاهای خوشمزه محلی و بعلاوه دیگر غذاهایی مشهور سنگاپور سرو می شوند؛ همانند برنج و جوجه، ساتای (satay) و کایا توست (kaya toast). اگرچه مراکز و رستوران های زیادی در سنگاپور هستند که این غذاها را سرو می نمایند، اما لائو پا سات مکان ایده آلی است که می توان همگی آن غذاهای خوشمزه را زیر یک سقف پیدا کرد و نسبت به سایر جاها، حال و هوای بسیار رومانتیک تری هم دارد؛ به ویژه در شب ها که فروشندگان ساتای، غرفه های خودشان را در فضای باز برپا می نمایند.

تور سنگاپور ارزان: در سنگاپور خوشمزه ترین غذاها را در لائو پا سات نوش جان کنید

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور ارزان از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

با خبرنگاران همراه باشید تا هدایت دقیق یک جهانگرد حرفه ای به این مکان را با هم مرور کنیم.

لائو پات سات در جنب خیابان بون تات (Boon Tat) واقع است؛ با پنج دقیقه پیاده روی از ایستگاه Raffles Place مترو می توانید به آنجا برسید. از بیرون، این مرکز شبیه به یک شهر مربوط به عصر ویکتوریاست؛ مثلا ستون های چدنی تزئین شده آن که سقف را نگه داشته اند. یک برج ساعت نیز دیده می گردد که در کنار آسمان خراش های غول پیکر اطراف آن، زیاد به چشم نمی آید. داخل این ساختمان شش وجهی نیز غرفه ها به صورت ردیفی در کنار هم قرار گرفته اند. اگر خوش شانس باشید، به همراه غذای شما موسیقی هم پخش خواهد شد چون هر شب یک گروه موسیقی در لائو پا سات به اجرای برنامه می پردازد. ما در بازدیدمان یک گروه موسیقی جاز را دیدیم و از اجراهای دهه 80 آنها بسیار لذت بردیم.

غرفه های زیادی در این مرکز وجود دارند؛ پس بهتر است داخل این مرکز قدمی بزنید و ببنید چه چیزهایی برای خوردن می بینید. بعلاوه بهتر است ببینید دیگران چه چیزهایی را بیشتر می خورند. قیمت ها هم منطقی هستند و هر غذا نزدیک به 5 دلار است. در تابلوهای این مرکز، توصیه هایی در خصوص غذاها به چشم می خورد و نقشه ای هم هست که به شما یاری می نماید راهتان را پیدا کنید.

من پس از آنکه از غرفه شماره 52 با نام وامپوا نانکسیانگ (Whampoa Nanxiang) چیزهای زیادی در خصوص جوجه هاینی (Hainanese) و برنج شنیدم، کمی از آن را امتحان کردم. البته سری هم به غرفه شماره 61 یا رستوران محمد زدم که در میان اهالی شهر معروف است. هر دوی آنها غذاهای خوشمزه ای داشتند: جوجه و برنج، بسیار خوشمزه بود و اغلب مردم آن را دوست دارند. اگرچه معمولاً نخودهای اسپایسی با کاری پراتا (prata) در هنگام صبحانه سرو می شوند، اما به همراه نان تازه روتی (roti)، در انتها روز هم می تواند یک وعده غذای عالی باشد.

دیگر غذاهایی که مردم در این مرکز از آنها استقبال می نمایند، عبارتند از: خرچنگ تند، کیک هویج، لاکسا (Laksa) و نودل همراه با سس کاری. در سرتاسر روز، غرفه های مختلف این مرکز باز هستند. می توانید برای صرف صبحانه به این اینجا بیایید و کایا توست (Kaya Toast) را امتحان کنید که نان تست به همراه مربا است که به همراه خمیر نارگیل و تخم مرغ و یک قهوه مالزیایی با نام کوپی او (kopi-O) سرو می گردد.

غرفه شماره 18 که کوپیتیام (Kopitiam) نام دارد، در بامداد دارای صبحانه عالی و شب هنگام هم دسری بی نظیر سرو می نماید. برای میان وعده نیز بد نیست سراغ غرفه شماره 24 بروید که پفک هایی با ادویه کاری می فروشد و بعلاوه غرفه شماره 50A نیز سیب زمینی شیرین سرو می نماید. من توصیه می کنم بعد از ساعت 7 بعد از ظهر به این مرکز بروید که خیابان ساتای هم باز می گردد. این خیابان که درست در پشت ساختمان واقع شده، هر شب شاهد جمعیت زیادی است و فروشندگان غذاهای خیابانی هم منقل خود را در آن برپا می نمایند و با بوی کباب، شما را به هوس می اندازند. شاید این کباب، برترین کباب در سنگاپور نباشد؛ اما نشستن پشت میزهای پلاستیکی و خوردن غذای خیابانی ایده خوبی برای به انتها بردن روز در لائوپا سات است.

ممکن است افراد محلی بگویند که لائوپا سات برترین مکان برای خوردن غذاهای سنگاپوری نیست؛ اما من به عنوان یک جهانگرد، با چنین نظری مخالف هستم. این مکان جو بسیار محبت آمیز ای دارد و تمام غذاهایی که من امتحان نموده ام، بسیار تازه و خوشمزه بوده اند. لائو پا سات یک مکان بسیار مجذوب کننده است و 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته نیز باز می باشد.

ساعات کاری مرکز غذایی لائو پا سات: 24 ساعت شبانه روز

مکان: جنب خیابان بون تات (Boon Tat) و جاده رابینسون، در نزدیکی ایستگاه Raffles Place مترو، شماره 048582

تلفن: +65 6276 0521

منبع: www.singapore-guide.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1974

به "تور سنگاپور ارزان: در سنگاپور خوشمزه ترین غذاها را در لائو پا سات نوش جان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سنگاپور ارزان: در سنگاپور خوشمزه ترین غذاها را در لائو پا سات نوش جان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید