دره گلی هوک رابر، جاذبه دیدنی و زیبای کرمان

به گزارش دکتر برای تو، استان کرمان با دارا بودن جاذبه های گردشگری و سوغات های گوناگون در جنوب ایران واقع شده است. این استان از جمله استان های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع شده است.

دره گلی هوک رابر، جاذبه دیدنی و زیبای کرمان

شهرستان رابر در غرب کرمان رتبه نخست بارش های استان را از آن خود کرده است، شهرستان رابر اقلیمی کاملا متفاوت از شهرستان های شمالی و شرقی استان دارد و برعکس جنوب کرمان سردسیر محسوب می گردد و مملو از مراتع سرسبز، کوهستان های پوشیده از انواع درختان وحشی و دارای متنوع ترین گونه های گیاهی و جانوری است. یکی از دیدنی های طبیعی این شهرستان دره گلی هوک است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

دره گلی هوک یکی از دره های استان کرمان در حدودا 22 کیلومتری جنوب شرقی رابر واقع شده است. جایی که جریان آب رودخانه سرمشک در دره ای باریک با دیواره های سنگی سخت و بلند در حرکت است. این دره بلند حدود 2 کیلومتر در شیب سنگی دامنه کوه ادامه دارد و عمق آن در نقاطی به 100 متر می رسد.

پوشش دامنه را درختان اورس و کهکم به صورت پر کرده اند. کف این دره طبیعی را جریان آب با عمق های متفاوت در بر گرفته است. در بخش بالایی، فاصله دیواره ها بیشتر است و در میانه، دیواره ها نزدیک و در نهایت دره ای باریک را به تصویر می کشند. سرچشمه آب این رودخانه چشمه بد ذات می باشد.

درون دره آبشارهای متعدد و لانه های پرندگان وحشی، زیبایی آنرا چندین برابر کرده و همین ویژگی طبیعی باعث شده که به یکی از منطقه ها گردشگری منحصر بفرد کرمان تبدیل شده است.

آدرس: ایران، استان کرمان، شهرستان رابر، 22 کیلومتری جنوب شرقی رابر

منبع: گردشبان
انتشار: 16 آذر 1401 بروزرسانی: 16 آذر 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2188

به "دره گلی هوک رابر، جاذبه دیدنی و زیبای کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره گلی هوک رابر، جاذبه دیدنی و زیبای کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید