در سفر به کره جنوبی کجا بریم؟

به گزارش دکتر برای تو، کره جنوبی در شبه جزیره کره و در نیمه جنوبی آن قرار گرفته است و از همسایه شمالی خود کاملا مستقل و متمایز است. کره جنوبی به عنوان مقصد گردشگری مدرن، مجذوب کننده و مهیجی برای گردشگران شناخته می شود و شهرهای بزرگی همچون مرکز آن یعنی سئول پر از جاذبه های مختلف هستند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی مقاصدی بپردازیم که در سفر به کره جنوبی باید بروید.

در سفر به کره جنوبی کجا بریم؟

10. سوون

Suwon

شهر سوون (Suwon) مرکز یکی از استان های کره جنوبی است و در فاصله 30 کیلومتری از سئول واقع شده است و به راحتی می توان با قطار یا ماشین از سئول به آنجا سفر کرد. در سفر خود به شهر سوون می توانید از استادیوم جام جهانی به نام بیگ برد نیز دیدن کنید که میزبان مسابقات نیمه نهایی جام جهانی 2002 بوده است. قلعه هواسیونگ متعلق به قرن هیجدهم میلادی نیز از جمله دیگر جاذبه های این شهر به شمار می رود که می توان از آن بازدید کرد.

9. چانچئون

Chuncheon

پیرامون شهر چانچئون (Chuncheon) را دریاچه های بسیار زیبا و کوهستان های مرتفع فرا گرفته است و در آنجا می توان اپرای محبوب کره ای به نام وینتر سوناتا را مشاهده کرد. بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، قصد بازدید از محل های فیلمبرداری مشهور و برجسته آن را دارند. برخی از گردشگران نیز به دلیل غذاها و خوارکی های شهر چانچئون آن را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند.

8. بوسان

Busan

دومین شهر بزرگ کره جنوبی بوسان (Busan) نام دارد که شهری بندری و مهم است و بیشتر برای سواحل بسیار زیبا، آبگرم های مجذوب کننده و تفریحات فضای باز خود شناخته می گردد. روستای فرهنگی گیمچئون (Gamcheon Cultural Village) که به عنوان سانتورینی کره جنوبی شناخته می گردد، مکانی بسیار زیبا، رنگانگ و مشرف به دریا است. در سفر به بوسان علاوه بر موزه ها و فروشگاه ها باید از معابد مختلف آن و به خصوص معبد بئومئوسا (Beomeosa Temple) نیز بازدید کرد.

7. جونجو

Jeonju

در گذشته ها شهر جونجو (Jeonju) به عنوان مرکز معنوی کره شناخته می شد و امروزه نیز پر از معابدها و موزه های مختلف است که در آنجا می توان به اطلاعات بسیار خوبی از فرهنگ و تاریخ محلی دست پیدا کرد. از جمله جاذبه های شهر جونجو می توان به موزه ملی جونجو، خانه های قرن بیستمی و خوراک مشهور بیبیمباپ اشاره کرد.

6. پارک ملی سوراکسن

Seoraksan National Park

در پارک ملی سوراکسن (Seoraksan National Park) می توانید علاوه بر عکاسی از چشم انداز های بسیار دیدنیی و خارق العاده، در کوهستان های برجسته آن نیز کوهنوردی کرد. درون این پارک ملی می توان جنگل های کاج، کوهستان های ناهموار، صخره های نوک تیز، رودهای روان و دریاچه های زیبا را مشاهده کرد که محل زندگی بیش از 2000 گونه جانور هستند. کوهنوردی و پیاده روی در میان مسیرهای مختلفی که درون پارک وجود دارند، می تواند حال و هوای شما را به طور کامل تغییر بدهد.

5. آندونگ

Andong

شهر آندونگ (Andong) با قدمتی بیش از 2000 هزار سال به عنوان مرکز معنوی و فرهنگی کره جنوبی شناخته می گردد و جاذبه اصلی آن را می توان روستای آندونگ هاهو (Andong Hahoe Folk Village) دانست که در آن، میراث فرهنگی محلی حفظ و برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است. شهر آندونگ پر از رستوران های مختلفی است که در آنجا می توانید از غذاهای مختلف آن بخورید و لذت ببرید.

4. جزیره ججو

Jeju Island

در ساحل جنوبی کره جنوبی می توان جزیره ججو (Jeju Island) را مشاهده کرد که به نام جزیره خدایان نیز معروفیت دارد. این جزیره که نیمه گرمسیری است، یکی از برترین مقاصد برای ماه عسل و گذراندن تعطیلات در کره جنوبی به شمار می رود. جزیره ججو علاوه بر سواحل بسیار زیبا، چشم انداز ها بسیار سرسبز و مجراهای آتشفشانی دارد که آن را به مکانی پر از جاذبه تبدیل کرده است. از جمله این جاذبه ها نیز می توان به قلعه شیشه ای، تم پارکی به نام لاولند، روستای سئونگئوپ و … اشاره کرد.

3. دی ام زد

DMZ

منطقه دی ام زد (DMZ) یا منطقه غیرنظامی، محدوده ای بین کره جنوبی و شمالی است که به عنوان منطقه آتش بس شناخته می گردد. با وجود اینکه گردشگران می توانند از آنجا بازدید کنند اما تمام منطقه ها آن امن نیست و تنها بخشی از آن که به نام منطقه امنیتی مشترک شناخته می گردد، به روی عموم باز است. در این منطقه شما می توانید در بین کره شمالی و جنوبی قرار بگیرد. تنها به همراه تورهای معتبر و تایید شده می توان از منطقه دی ام زد بازدید کرد.

2. گیونگجو

Gyeongju

شهر گیونگجو (Gyeongju) زمانی مرکز باستانی پادشاهی سیلا بود و از همین رو، قدمت شهر به بیش از 2000 سال می رسد. در آنجا می توان از چندین معبد و مکان تاریخی بازدید کرد و در جشنواره های مختلف فرهنگی شرکت کرد. معبد بولگوکسا (Bulguksa Temple) شاهکاری واقعی از مذهب بودایی به شمار می رود که قدمت آن به قرن هشتم میلادی باز می گردد. در بازار سرپوشیده گینگجو نیز می توانید سوغاتی های مختلفی را خریداری کنید.

1. سئول

Seoul

سئول (Seoul) بزرگترین شهر کره جنوبی و یکی از برجسته ترین مقاصد گردشگری شرق آسیا به شمار می رود که جاذبه های بسیار زیادی و تمام نشدنی دارد. از جمله جاهای دیدنی سئول می توان به کاخ گیونگ بوک گانگ (Gyeongbok-gung) و همچنین کاخ قرن پانزدهمی چانگ دیوک گونگ (Changdeok-gung) اشاره کرد. در منطقه ها مختلف سئول نیز می توان معابد، پارک های عمومی، فروشگاه های بزرگ و رستوران های بسیار منحصربه فردی را پیدا کرد که می توانند سفر شما به کره جنوبی را بسیار مجذوب کننده تر کنند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2135

به "در سفر به کره جنوبی کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به کره جنوبی کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید