درصد تراکم کلمات کلیدی در سئو

به گزارش دکتر برای تو، تراکم کلمات کلیدی چیست؟

اگر شما در حال نوشتن یک مقاله 600 کلمه ای در مورد راهنمای سئو گوگل هستید و در شما در مقاله تان فقط 3 بار کلمه کلیدی را که قبلا تعریف کرده بودید، به کار برده اید، میزان تراکم کلمات کلیدی شما در مقاله، 6% می باشد یعنی اینکه در مقاله 600 کلمه ای که شما نوشته اید فقط 6% آن را کلمات کلیدی تشکیل میدهد.

درصد تراکم کلمات کلیدی در سئو

برچسب هایی مانند عنوان(title)، توضیحات(description) و محتوا (content)، برچسب هایی هستند که در آن، تراکم کلمات کلیدی لحاظ می شود. در چنین مقالاتی، میزان نفوذ و تمرکز کلمات کلیدی را درصد تراکم کلمات کلیدی می نامیم. درصد کلمات کلیدی، عامل دومی است که باعث می شود یک وبسایت در صفحه اول گوگل ظاهر شود.

برای اینکه بتوانید متنی بنویسید تا درصد کلمات کلیدی بالایی داشته باشد، بهتر است از راهنماییهای Yoast استفاده کنید، البته در اینجا سعی شده است که از پلاگینهای سئو Yoast برای وردپرس استفاده شود که شما با کمک آنها، می توانید وبسایت خود را بدون استفاده از روشهای کلاه سیاه از صفحه دوم به صفحه اول، انتقال دهید.

تراکم کلمات کلیدی چگونه محاسبه میشود؟

این مقاله، 598 کلمه شامل 3 کلمه کلیدی است که 4 بار به کار برده شده است. از فرمول زیر، درصد تراکم بدست می آید:

همچنین در شکلهای زیر، تحلیل سئو و تراکم کلمات کلیدی نشان داده شده است.

استفاده از بیش از حد به هیچ عنوان خوب نیست

در صورتی که شما از یک کلمه کلیدی بیش از حد مجاز (برای مثال 6 بار) در صفحه خود و بدون هیچ گونه برنامه ریزی استفاده نمایید، باعث می شود که رتبه سایت شما پایین بیاید (البته عوامل دیگر مانند استفاده از برچسب های عنوان نامناسب، محتوای ضعیف و غیره هم در پایین آمدن سایت دخیل هستند.)

اینگونه استفاده کردن عبارات کلیدی را چاشنی متن گویند. برای همین سعی کنید که تعداد کلمات کلیدی که استفاده می کنید زیاد نباشد و به طور متوسط حدود 3 الی 4 بار استفاده نمایید.

نرخ ایده آل تراکم کلمات کلیدی سئو چقدر است؟

در مورد تراکم کلمات کلیدی ایده آل هیچ گونه مطلبی وجود ندارد. شما برای این کار باید سعی کنید که بسته به موضوع وبسایت تان، از تراکم کلمات کلیدی خاصی استفاده نمایید.

البته اصولا سعی نمایید که در هر صفحه از تعداد کلمات کلیدی کمی استفاده نمایید. بهتر است یک کلمه کلیدی را در تگ های عنوان 3 بار، 5 بار در محتوا و 2 بار در تگ توضیحات، استفاده نمایید.

این تعداد کلمات کلیدی در صورتی که شما محتوای قوی و کاملی داشته باشید، مناسب است. مت کاتس، رئیس تیم وب اسپم گوگل گفت: محتوای خوب همواره از سئو تبعیت میکند بنابراین سعی نمایید به جای تاکید بر تراکم کلمات کلیدی، بر ایجاد یک محتوای قوی و مناسب تمرکز نمایید.

بنابراین سعی نمایید با استفاده از عناوین توصیفی و تگ هایی که کلمات کلیدی شما را به خوبی و کاملا عاقلانه عنوان می کند، استفاده نمایید.

امروزه با حضور الگوریتم های پیشرفته ای همانند Rank brain استفاده از تکنیک های قدیمی و کلاه سیاه اصلاً توصیه نمی شود و ما در آژانس دیجیتال مارکتنیگ گرندیما به دنبال این هستیم تا بهترین روش های کلاه سفید سئو که مورد تأیید گوگل است را اجرا نماییم.

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1018

به "درصد تراکم کلمات کلیدی در سئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درصد تراکم کلمات کلیدی در سئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید