خبرنگاران 13 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است

به گزارش دکتر برای تو، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه 13 مرکز تحقیقاتی در این دانشگاه فعال است، گفت: این دانشگاه از نظر تحقیقاتی در رتبه هشتم دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور واقع شده است.

خبرنگاران 13 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمودرضا مرادی روز پنجشنبه در نشست اعضای هیات رییسه و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین رتبه اول دانشگاه های تیپ 2 و از لحاظ فناوری نیز رتبه سوم کشور را پس از دانشگاه های تهران و شهید بهشتی دارد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم از نظر فعالیت های آموزشی و هم فعالیت های خدماتی و بهداشتی درمانی که ارایه می دهد، حایز اهمیت بوده و نیازمند نظارت دقیق در تمام زمینه ها است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون 9 دانشکده در این دانشگاه و 534 نفر عضو هیات علمی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تعداد 20 رشته تخصصی، 2 رشته فوق تخصصی، 15 رشته دکترای تخصصی، 30 رشته کارشناسی ارشد و 27 رشته کارشناسی در این دانشگاه آموزش داده می گردد و تعداد پنج هزار و 600 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

مرادی گفت: نکته قابل توجه اینکه تعداد 670 دانشجوی خارجی نیز در دانشگاه بین الملل مشغول به تحصیل هستند که از این لحاظ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پس از دانشگاه تهران بیشترین آمار دانشجویان خارجی از کشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین گفت: تعداد 2 پژوهشکده مصوب در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و سومین پژوهشکده هم به زودی مصوب خواهد شد که با تصویب آن می توانیم یک پژوهشگاه نیز در این دانشگاه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران، هم اکنون تعداد 18 بیمارستان زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی در استان کرمانشاه وجود دارد که هفت بیمارستان آن آموزشی است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهرستان و 2 هزار و 595 روستا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1560

به "خبرنگاران 13 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید