خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در فرانسه به یکهزار و 100 تن رسید

به گزارش دکتر برای تو، تهران - خبرنگاران - در ادامه سیر صعودی جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه، با مرگ 240 بیمار دیگر در 24 گذشته، شمار فوت شدگان به یکهزار و 100 نفر رسید.

خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در فرانسه به یکهزار و 100 تن رسید

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژروم سالومون Jérôme Salomon مدیرکل سازمان بهداشت عمومی فرانسه اظهار داشت، تا عصر سه شنبه به وقت محلی، حدود 2 هزار و 516 نفر که شرایط جسمی آنان وخیم است، در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

سالومون اضافه کرد، در 24 ساعت گذشته آزمایش کرونای 434 تن دیگر مثبت اعلام شد. با این حساب شمار مبتلایان به کووید19 در این کشور به 22 هزار و 300 نفر رسید که نسبت به روز دوشنبه 12 درصد افزایش نشان می دهد.

با افزایش شمار جان باختگان ناشی از این بیماری در فرانسه این کشور پس از چین ، ایتالیا ، ایران و اسپانیا در ردیف پنجم واقع شده است.

همچنین دولت امانوئل مکرون از بیم افزایش بیماری کرونا در زندان های این کشور، یکهزار و 600 تن از زندانیان را آزاد و اظهار داشت که 3 هزار و 400 تن دیگر را نیز آزاد می نماید.

فرانسه از 17 مارس (27 اسفند 98) اظهار داشت که افراد به جز در موارد ضروری و با مجوز حق خروج از منازل خود را ندارند و برای اعمال این قانون بیش از 100 هزار نفر از نیروهای پلیس را به کار گرفت.

همچنین بدنبال تشدید اقدام های محدود نماینده در چارچوب قرنطینه در فرانسه، رییس جمهوری این کشور هشدار داد که اعیاد مذهبی در این کشور باید بدون تجمع برگزار گردد.

اعلام ابتلای چند صد نفر از مراقبان بهداشتی و جان باختن پنج پزشک دیگر در فرانسه بر اثر کرونا، نگرانی های جدی تری در میان کادر بهداشت و درمان این کشور که بویژه در روزهای اخیر با کمبود تجهیزات بویژه ماسک های جراحی دست و پنجه نرم می نمایند، ایجاد نموده است.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت دنیای تا روز سه شنبه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به 417 هزار و 654نفر رسید. از این تعداد 18هزار و 605 نفر جان باخته و 108 هزار و 302نفر بهبود پیدا نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 897

به "خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در فرانسه به یکهزار و 100 تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار جان باختگان کرونا در فرانسه به یکهزار و 100 تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید