جایزه انتقال فناوری زمینه ساز پیشرفت هشت کشور در حال توسعه اسلامی

به گزارش دکتر برای تو، قائم مقام دبیر شبکه D8-TTEN می گوید انتقال فناوری زمینه توسعه مالی کشورهاست. در این زمینه جایزه انتقال فناوری یا همان TTA یکی از ابتکارات و رویدادهای شبکه تبادل و انتقال فناوری دی 8 است.

جایزه انتقال فناوری زمینه ساز پیشرفت هشت کشور در حال توسعه اسلامی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، در این طرح، به بهترین قرارداد انتقال فناوری که بین حداقل یکی از کشورهای عضو گروه دی-هشت و یا سازمان همکاری اسلامی امضا شده باشد، جایزه انتقال فناوری شبکه به مبلغ 5 هزار دلار آمریکا (به هریک از طرفین قرارداد) اهدا خواهد شد. مهلت ثبت نام برای این فراخوان تا 29 آبان است.

میلاد صدرخانلو با اشاره به فراخوان اعطای جایزه انتقال فناوری به بهترین قرارداد گروه دی-هشت گفت: این جایزه به بهترین طرح و پروژه انتقال فناوری که در یکی از این هشت کشور عملیاتی گردد، یا بین یکی از این هشت کشور با یک کشور دیگر اسلامی در سال میلادی جاری منعقد گردد، تعلق می گیرد.

او ادامه داد: هدف از برگزاری این رویداد، تشویق کشورها به انجام انتقال فناوری است. ما اعتقاد داریم با توجه به ظرفیت بالایی که در این هشت کشور اسلامی وجود دارد، هرچقدر هم افزایی و مشارکت فناوران بین این کشورها بیشتر باشد، در نتیجه توسعه اقتصادی بهتر و بیشتری هم در این کشورها به وقوع خواهد پیوست.

صدرخانلو اضافه کرد: یکی از روش های توسعه، یاری به طرح های نوآورانه و فناورانه در این کشورهاست و هدف ما از برگزاری این رویداد تشویق شرکت ها، فناوران و دانشگاهیان به انجام تبادلات فناورانه با یکدیگر است.

آنالیز تخصصی شیوه های انتقال فناوری برای انتخاب بهترین ها

قائم مقام دبیر شبکه D8-TTEN گفت: معیارهای ما برای انتخاب بهترین ها، آنالیز شاخص های علمی و تخصصی حوزه انتقال فناوری است. ما طرح های ارائه شده را بر اساس این که از کدام روش های علمی و تخصصی انتقال فناوری استفاده نموده اند آنالیز خواهیم کرد.

این امر، بسیار اهمیت دارد زیرا اگر شیوه درست انتقال فناوری اجرا شده باشد در آینده به نتیجه خوبی هم ختم خواهد شد.

او ادامه داد: فرایند انتخاب طرح به این صورت است که بعد از انتشار فراخوان بین المللی در زیست بوم فناوری و نوآوری همه این هشت کشور از جمله پارک های علم و فناوری، مراکز رشد، شتابدهنده ها و دانشگاه ها، به این شرکت ها و استارتاپ ها فرصتی می دهیم تا آنها خود و طرح شان را به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی نموده و در سامانه موجود در سایت شبکه انتقال و تبادل فناوری دی 8، اطلاعات طرح های خود را ثبت نمایند.

صدرخانلو گفت: بعد از این فراخوان و دریافت اطلاعات از طرف شرکت های فناور، ارزیابی طرح های ارائه شده شروع می گردد و بر اساس شاخص های در نظر گرفته شده این طرح ها آنالیز شده و در سرانجام طرح برتر معرفی می گردد.

طرح برتر در سطح بین المللی معرفی می گردد

قائم مقام دبیر شبکه D8-TTEN گفت: با انتخاب بهترین طرح، ما از دو طرف این تبادل فناوری، یعنی هم ارائه دهنده و هم دریافت نماینده قدردانی می کنیم و به هر کدام از طرفین مبلغ 5 هزار دلار جایزه نقدی، لوح و نشان جایزه بهترین طرح انتقال فناوری سال گروه دی 8 نیز ارائه می گردد.

صدرخانلو داد: علاوه بر این جایزه اقتصادی، طرح برتر در سطح هشت کشور اسلامی در حال توسعه معرفی شده و رسانه ای شدن طرح در سطح بین المللی، می تواند منجر به رشد فعالیت های صاحب آن گردد.

او در انتها گفت: این جایزه یک طرح و اقدام نو در شبکه تبادل و انتقال فناوری دی 8 است؛ بنابراین ما از رسانه هایی که در حوزه فناوری کار می نمایند تقاضا داریم برای معرفی بیشتر و بهتر آن به ما یاری نمایند تا با همه توان این خبر به گوش تمام زیست بوم فناوری و نوآوری کشور برسد. با انجام این کار شرکت ها و افرادی که خود را شایسته دریافت این جایزه می دانند به ما معرفی نموده و ما هم می توانیم بهترین طرح را شناسایی کنیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با [email protected] یا شماره 00989370683015 تماس حاصل نمایید.

اطلاعات شرکت در این جایزه:

تکمیل فرم ثبت نام تا تاریخ 20 نوامبر 2021 (29 آبان 1400) در سایت https://d8tten.org/technology-transfer-award

مهلت ثبت نام: تا 29 آبان

مراسم اهدای جایزه انتقال فناوری 2021 با حمایت اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران و به همت پارک فناوری پردیس (دبیرخانه D-8 TTEN) در تاریخ 13 دسامبر 2021 (22 آذرماه 1400) در محل دبیرخانه سازمان دی هشت در شهر استانبول (کشور ترکیه) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1925

به "جایزه انتقال فناوری زمینه ساز پیشرفت هشت کشور در حال توسعه اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه انتقال فناوری زمینه ساز پیشرفت هشت کشور در حال توسعه اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید