جایزه آسترید لیندگرن به نویسنده آمریکایی رسید

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکز اند پابلیشینگز، اندرسون یکی از برجسته ترین نویسندگان آمریکایی برای بچه ها و نوجوانان است.

جایزه آسترید لیندگرن به نویسنده آمریکایی رسید

او نخستین آمریکایی است که پس از ژاکلین وودسون در سال 2018 برنده این جایزه شده و پنجمین آمریکایی در تاریخ 20 ساله این جایزه است.

داوران جایزه آسترید لیندگرن 2023 رمان های بسیار گویا برای مخاطب هالس اندرسون را که با صداقتی گاه بی رحمانه به تجربه نوجوانی می پردازد تمجید کردند.

بوئل وستین، رئیس هیئت داوران این جایزه گفت: اندرسون درباره موضوعات چالش برانگیز به گونه ای می نویسد که هم ما را درگیر می کند و هم به حرکت وامی دارد. شوقی برای نوشتن در او وجود دارد که مستقیم از قلبش می آید.

نخستین کتاب کودک هالس اندرسون با عنوان اندیتو می دود در سال 1996 منتشر شد. او در سال 1999 پرفروش ترین و پیروز ترین کتابش با عنوان حرف بزن را منتشر کرد که افتخارات متعددی کسب کرد، از جمله نامزد جایزه ملی کتاب 1999، برنده جایزه روبان آبی 1999، برنده جایزه کتاب پرینتز 2000 و نامزد جایزه ادگار الن پو 2000. این رمان به زبان های زیادی ترجمه و از آن، اقتباس های سینمایی شد.

از دیگر کتاب های اندرسون می توان به دختران زمستانی، فریاد، تب، زنجیرها و بذرهای آفریقا اشاره کرد.

جایزه آسترید لیندگرن که از طریق شورای هنر سوئد پایه گذاری شده، یکی از جوایز معتبر جهانی در زمینه ادبیات و کتاب کودک و نوجوان است که پس از مرگ آسترید لیندگرن- نویسنده نامدار کتاب های کودک و نوجوان- در سال 2002 هر سال به فرد یا سازمانی به دلیل کمک برجسته به ادبیات بچه ها و نوجوانان اهدا می شود و مبلغ آن 5 میلیون کرون سوئد است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2234

به "جایزه آسترید لیندگرن به نویسنده آمریکایی رسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "جایزه آسترید لیندگرن به نویسنده آمریکایی رسید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه آسترید لیندگرن به نویسنده آمریکایی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید