قدیس پس از محمد(ص) روانه بازارهای جهانی می گردد

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران: ابراهیم حسن بیگی، نویسنده پس از بازگشت از مالزی از ترجمه و انتشار رمان قدیس در اروپا و آمریکا پس از عرضه جهانی رمان محمد(ص) اطلاع داد.

قدیس پس از محمد(ص) روانه بازارهای جهانی می گردد

ابراهیم حسن بیگی از نویسندگان نسل نخست داستان انقلاب که در یک سال گذشته در مالزی به سر می برد به ایران بازگشت. وی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ، این سفر را بسیار پربار به لحاظ نوشتن رمان ها و داستان های متعدد عقب مانده خود عنوان می نماید و می گوید: سکوت در مالزی اقامت موقتی برای من بود، یک حبس ندامتگاهی بود که به نگارش آثار عقب مانده خود در طول این سال ها بپردازم. در مالزی فرصت های فراوانی در اختیارم بود که با خیال راحت توانستم دغدغه هایم در حوزه نویسندگی را جامه عمل بپوشانم.

حسن بیگی که ترجمه انگلیسی رمان محمد(ص) او از سوی انتشارات ایرانی ـ انگلیسی شمع و مه با ترجمه شقایق قندهاری در اروپا و آمریکا عرضه خواهد شد، از انتشار جهانی دیگر اثر خود که سال گذشته از سوی انتشارات نیستان منتشر شد، خبر می دهد و می گوید: طی چند ماه اخیر مذاکراتی با انتشارات شمع و مه انجام دادم که بنا بر این شد، پس از انتشار رمان محمد (ص) رمان قدیس که درباره امام علی(ع) است نیز با ترجمه شقایق قندهاری منتشر و در اروپا و آمریکا توزیع گردد.

قدیس نیز مانند دیگر آثار حسین بیگی همچون محمد(ص)، ریشه در اعماق و اشکانه توانایی های نویسنده را به رخ می کشد. حسن بیگی در این رمان نیز هرگز به ورطه تکرار نمی افتد و با خلاقیتی بی بدیل از کلیشه های رایج ادبیات دینی دوری می جوید.

رمان قدیس که در طول اقامت حسن بیگی در مالزی نگاشته شده یک رمان دینی و تاریخی است که به زندگی و حکومت پنج ساله امام علی(ع) می پردازد. نویسنده داستان یک کشیش روس را روایت می نماید که به گردآوری کتاب های قدیمی به ویژه نسخ خطی علاقه مند است؛ تا اینکه یک جوان تاجیک پیشنهاد فروش کتابی را می دهد که مدعی است متعلق به 1400 سال پیش است. کشیش که باور ندارد چنین کتابی وجود خارجی داشته باشد آن را به امانت می گیرد تا آنالیز کند... .

ترجمه انگلیسی رمان محمد(ص) در 345 صفحه از سوی انتشارات شمع و مه (candle & fog) به قیمت 19.5 دلار آمریکا برای نسخه چاپی و 7.5 دلار برای نسخه الکترونیکی در تمام جهان عرضه خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 338

به "قدیس پس از محمد(ص) روانه بازارهای جهانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیس پس از محمد(ص) روانه بازارهای جهانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید