جامعه شناسی معماری شهر تهران تجدید چاپ شد

به گزارش دکتر برای تو، به گزارش خبرنگاران،تهران به عنوان مرکز سیاسی کشور، بیش از یک شهر بزرگ و پرجمعیت است که رشد ناموزون و نامتعادل و تنوع قومی و مهاجر پذیری گسترده، وجه ممیزه آن از دیگر شهرهای بزرگ است که تراکم سرمایه های فرهنگی و خرده فرهنگی معنای فرهنگی تهران را در ذهن ساکنان و غیر ساکنان متمایز می سازد.

جامعه شناسی معماری شهر تهران تجدید چاپ شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

یکی از مسایل مطرح در جامعه معماری ایران ، مسئله چیستی هویت معماری شهری در شهر های ایران اکنون است. این مساله به عنوان دغدغه معماران و شهرسازان ایرانی از سوی خود آنها مطرح می گردد. در کتاب جامعه شناسی معماری شهر تهران، اظهارات چهل معمار و شهرساز معاصر ایرانی درباره مسئله معماری کنونی ایران در سی سال اخیر آنالیز شده است و مساجد شاه و امام صادق در تهران به لحاظ معماری از منظر مولف آنالیز شده است.

مولف در کتاب خود، ایستایی و پویایی پدیده های شهری با رویکردی کل نگر یا خردنگر به شهر اندیشیده شده و سعی شده است راهی برای برون رفت از این دوگانه ها یافت گردد. انتخاب معماری با موضوعاتی خرد و ایستا و تحلیل آن با نگاهی جامعه شناسانه براساس عناصر انسانی و پویا در یک رویکرد کلی، این کوشش را سامان می دهد.

چاپ نخست این کتاب در 308 صفحه، به قیمت 14 هزار تومان از سوی انتشارات تیسا راهی بازار نشر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 705

به "جامعه شناسی معماری شهر تهران تجدید چاپ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه شناسی معماری شهر تهران تجدید چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید