ثروتمندان آمریکا به چه کسی رأی می دهند؟

به گزارش دکتر برای تو، یکشنبه شب مایکل بلومبرگ سرمایه دار یهودی آمریکایی به صف کاندیدا های انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیوست.

ثروتمندان آمریکا به چه کسی رأی می دهند؟

به گزارش، با ورود مایکل بلومبرگ، سیاستمدار و تاجر آمریکایی، انتخابات ایالات متحده تبدیل به جنگ ثروتمندان شد. البته ثروتی که مایک بلومبرگ دارد اصلا قابل قیاس با ثروت ترامپ نیست. در حالی که رئیس جمهور فعلی امریکا با داشتن تعداد زیادی هتل، ملک و تجارت پولساز در رتبه 259 ثروتمندان است، بلومبرگ با امپراطوری که براه انداخته یازدهمین ثروتمند دنیا به حساب می آید.

مایکل بلومبرگ با سازوکار جمهوری خواهان بیگانه نیست. او سال ها عضو همین حزب بوده و مدت زیادی نیست که دموکرات شده است. او در سال 2001 توانست آرای نیویورکی ها را برای شهردار شدن به دست بیاورد. این در حالی بود که او جمهوری خواه و بیشتر رای دهندگان در این ابرشهر، دموکرات بودند. بلومبرگ وقتی برای بار دوم کاندیدای شهرداری شد، حزبش را عوض کرد. او در حالی به میدان امده که هم حزبی های دموکراتش که برای ریاست جمهوری کاندیدا شده اند، شانس زیادی ندارند و برخلاف شروع پرشورشان نتوانسته اند نظر رای دهندگان را چندان به خود جلب کنند. به ویژه آنکه چپ گرایی برخی از آنها، بقیه دموکرات ها را نگران کرده است. اما مشکل آنجاست که بلومبرگ مسن ترین شخص در میان کاندیداهاست. او حتی چهارسال هم از ترامپ که پیرترین رئیس جمهور آمریکا به حساب می آید هم بزرگ تر است.

اینکه بلومبرگ با خصوصیات مالی و سنی و عقاید سفت و سختش در مورد خدمات درمانی و قدرت پلیس که هنوز به جمهوری خواهان نزدیک تر از دموکرات هاست، چقدر بتواند نظر رای دهندگان را به خود جلب کند هنوز تعیین نیست. او قرار است پول خیلی زیادی در این جهت خرج کند، اما هنوز تعیین نیست که این پول ها تا چه اندازه بتواند رای دهندگان را راضی کند که این جمهوری خواه پیشین را از خودشان بدانند و رای شان را به نام او ثبت کنند.

به نظر می رسد بخش مهمی از 150 میلیارددلاری که بلومبرگ می گوید قصد دارد در انتخابات 2020 خرج کند، باید خرج تغییر ذهنیت رای دهندگان شود و چهره ای جدید از این مرد محافظه کار را به نمایش بگذارد. به ویژه آنکه اگر او بخواهد با ترامپ رقابت کند، نیاز به گذشتن از بسکمک از خطوط قرمز دارد. چرا که دونالد ترامپ پیش از این آنقدر خط شکنی کرده و خطوط اخلاقی و رفتاری را رد کرده که برای رقابت با او محافظه کاری چندان کاربردی ندارد.

دو نفر از کاندیدا های دموکرات یعنی برندی سندرز و الیزابت وارن، با وجود اینکه در ابتدا مورد توجه بسکمک قرار دریافتد، اما به دلیل اظهاراتشان در مورد مالیات و رویکرد چپ گرایانه ای که داشتند، در هفته های اخیر مورد غضب بخشی از جامعه دموکرات قرار دریافتد. حتی اوباما هم نسبت به زیاده روی این دو هشدار داد. وقتی بحث بالا بردن مالیات پیش می اید، ثروتمندان شمشیر را از رو می بندند و هر طور شده تلاش می کنند تا کاندیدایی که وعده دریافت مالیات بیشتر را می دهد از میدان به در کنند. برخی از ناظران که بدبین تر هستند معتقدند ظهور یکباره بلومبرگ در میان کاندیدا های دموکرات به دلیل همین ترس ثروتمندان و صاحبان سرمایه است. وقتی وارن پرده از سیاست مالیاتی خودش برداشت یکی از کسانی که نسبت به آن اعتراض کرد، بلومبرگ بود. ترامپ هم پیش از او در انتخابات 2016 با مانور دادن بر همین موضوع توانست نظر سرمایه دار ها را به خود جلب کند. انتخاب ترامپ حالا به عنوان یک الگوی پیروز برای پیروزی تبدیل شده است. شانس وارن و سندرز دیگر مثل سابق نیست. طرح وارن برای مالیات شش درصدی بر دارایی بالاتر از یک میلیارد دلار، تیشه بر ریشه این دو نامزد سابقا محبوب دموکرات زده، بایدن هم درگیر پرونده پسرش است و تنها بوتجیج نامزد جوان و همجنسگرا و تقریبا کم تجربه رقیب جدی بلومبرگ به حساب می آید. او اخیرا به شدت در نظرسنجی ها بالا آمده و در حال کسب محبوبیت زیادی است.

حقیقت این است که بلومبرگ برای تبلیغات انتخاباتی اش با مشکل مالی رو به رو نیست و نیازی به کمک های کوچک و بزرگ که گاهی هم دردسرساز هستند، ندارد. او به اندازه کافی پول دارد که برای تبلیغ و داشتن مشاوران حرفه ای رسانه ای خرج کند. اما به اعتقاد بسکمک از کارشناسان، کسی که بخواهد در مقابل ترامپ بالا بیاید نیاز به کاریزما هم دارد. ترامپ با حرف های بی ربط، زندگی خصوصی جنجالی و استفاده از قدرت رسانه توانست نظر جامعه امریکا را تغییر داده و مردم را از رای دادن به سیاستمداران سنتی و محافظه کار باز دارد. برای رقابت با او، همین میزان از جنجال سازی لازم است. کسی که بتواند در مناظره ها صحنه را به دست بگیرد. رسانه ها را سردرگم و مردم عادی و ثروتمندان را به یک اندازه به خود علاقه مند کند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 560

به "ثروتمندان آمریکا به چه کسی رأی می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندان آمریکا به چه کسی رأی می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید