تولید ژل ضدعفونی کننده در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، تولید ماسک کربنی در راه

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران/کرمان شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در راستای کمک به تأمین مواد بهداشتی از قبیل ژل ضد عفونی کننده، مواد ضد عفونی کننده و ماسک در این شرایط ورورد کرده و پیروز به تولید ژل ضدعفونی کننده دست شدند.

تولید ژل ضدعفونی کننده در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، تولید ماسک کربنی در راه

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان ظهر امروز 21 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این شرایط بحرانی، پیشنهادی از طرف مدیر مرکز رشد دانشگاه داده شد و ما از شرکت های مستقر در مرکز رشد این دانشگاه درخواست کردیم که در زمینه تولید مواد و لوازمی که در این شرایط می تواند مسئله ای از مسائل جامعه را در مقابله با ویروس کرونا رفع کند، وارد شوند.

سید حسین میردهقان اضافه کرد: مرکز رشد دانشگاه هم گفت که در این راستا حمایت لازم از قبیل تسهیلات و ودیعه ها و موارد دیگر انجام دهد که خوشبختانه چند شرکت از شرکت های مستقر در این مرکز اعلام آمادگی کردند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با اشاره به اینکه به صورت اضطراری جلسه ای با صندوق مرکز رشد و فناوری دانشگاه برگزار گشت و طرح ها مورد بررسی قرار گرفت شرح داد: کمک های اولیه برای تولید مواد ضدعفونی کننده در اختیار شرکت ها قرار داده شد و شرکت ها کار خود را آغاز کردند و تولید مواد ضدعفونی کننده دست آغاز شد.

تولید ماسک کربنی در راه

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان نیز با قدردانی از همه کسانی که در راستای مبارزه با ویروس کرونا در حال تلاش هستند، اظهار کرد: بعد از جلسه ای که با مرکز رشد دانشگاه برگزار گشت، شرکت هایی در راستای رفع نیازهای مردم در مبارزه با ویروس کرونا وارد عمل شدند. دکتر حسن رنجبر عسکری اضافه کرد: یک شرکت در حال تولید ژل ضدعفونی کننده دست و شرکت دیگری نیز در حال تولید اسپری ضد عفونی است.

وی گفت: محصول چهارم که توسط این شرکت ها درحال تولید است، ماسک کربنی است که در حال تست های نهایی است و به زودی خط تولید آن نیز راه اندازی خواهد شد.

رنجبرعسکری مطرح نمود: با تخصیص بودجه برای حمایت از این شرکت ها، خط تولید مواد اولیه مورد نیاز این دو شرکت، توسط یکی دیگر از شرکت ها در حال راه اندازی است که تا چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ظرفیت تولید 1500 بسته ژل 70 گرمی در روز

حسن هاشمی مدیر شرکت آداس کربن نیز به خبرنگاران گفت: در این شرایط بحرانی بعد از آزمایش هایی که داشتیم توانستیم فرمولی را جهت تهیه ژل ضدعفونی کننده دست، به دست بیاوریم.

وی ادامه داد: این ژل تولیدی، مجموعه ای از خواص ضدعفونی کنندگی و نرم کنندگی پوست را دارد و می تواند در حد دو ساعت پوست دست را استریل نگه دارد.

وی شرح داد: با ظرفیتی که الان در حال تولید هستیم می توانیم روزانه یک هزار و 500 عدد از بسته بندی 70 میلی لیتری این ژل تولید کنیم و مشکل اصلی ما در تولید این ژل تأمین مواد اولیه است که دوستان درحال رایزنی برای تولید برخی مواد اولیه کمیاب این ژل هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 858

به "تولید ژل ضدعفونی کننده در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، تولید ماسک کربنی در راه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید ژل ضدعفونی کننده در مرکز رشد دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان، تولید ماسک کربنی در راه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید