تلاش دموکرات ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا

به گزارش دکتر برای تو، امروز قرار است مجلس نمایندگان آمریکا درباره افزایش سقف بدهی 28.9 هزار میلیارد دلاری دولت بایدن تصمیم گیری کند.

تلاش دموکرات ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرت مجلس سنای آمریکا با اعلام اینکه امروز قرار است سناتورها درباره افزایش سقف بدهی های دولت تصمیم گیری کنند گفت: کنگره تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از تعطیلی دولت انجام خواهد داد.

جمهوری خواهان مجلس، اما ماه هاست که با افزایش سقف بدهی های دولتی مخالف هستند؛ آن ها این افزایش را با بودجه پیشنهادی دولت یعنی همان بودجه زیرساختی کلان به میزان 1.75 هزار میلیارد دلار مرتبط می دادند و می گویند دولت در پی تامین کسری بودجه خود از هر راه ممکن است.

در مقابل، دموکراتها می گویند تصویب افزایش سقف بدهی ها برای جبران بدهی های کلانی که با سوء مدیریت دولت پیشین و اقدامات شخص ترامپ به دولت بایدن رسیده ضروری است.

قانونگذاران آمریکا هفته گذشته قانونی را به تصویب رساندند که به موجب آن به مجلس کنندگان آمریکا این امکان داده می شود که با سرعت در مورد افزایش سقف بدهی های دولتی تصمیم گیری کند. این همان اتفاقیست که انتظار می رود امروز در مجلس کنندگان به رای گذاشته شود.

در صورتی که سقف افزایش بدهی های دولتی برای افزایش در مجلس رای لازم را کسب نکند دولت آمریکا در هفته های آینده و همزمان با آغاز سال نو میلادی تعطیل خواهد شد که بسیاری از تحلیلگران می گویند در این صورت باید منتظر فاجعه ای اقتصادی برای جامعه آمریکا همزمان به همه گیری کرونا در این کشور بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1958

به "تلاش دموکرات ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش دموکرات ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید