بیش از 9 هزار مخاطب به تماشای فیلم های جشنواره جهانی فجر نشستند

به گزارش دکتر برای تو، مدیر فن آوری اطلاعات سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر ضمن اعلام پرمخاطب ترین فیلم های ایرانی و خارجی این دوره از جشنواره، از بازدید 9100 مخاطب، از فیلم های جشنواره طی 6 روز برگزاری اطلاع داد.

بیش از 9 هزار مخاطب به تماشای فیلم های جشنواره جهانی فجر نشستند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، عباس احمدی نیا درباره شیوه رزرو بلیت در این رویداد شرح داد: با توجه به شرایط و محدودیت های کرونایی سال جاری مجبور شدیم، تعداد افرادی که امکان ورود به سالن های جشنواره را دارند به یک دوم کاهش دهیم. سه سینمای پردیس سینمایی چارسو، آزادی و کانون پذیرای مخاطبان شدند.

او درباره دسته بندی مخاطبان گفت: صاحبان آثار، اهالی رسانه به صورت لیست وی آی پی جشنواره در نظر گرفته شدند که یک روز قبل از نمایش هر فیلم از ساعت 9 تا 12 امکان رزرو رایگان بلیت آن فیلم را داشتند و 50 درصد ظرفیت سالن به این مهمانان جشنواره اختصاص داشت.

احمدی نیا، اعضای باشگاه مخاطبان را که شامل بیش از 10 هزار عضو است، به عنوان گروه دوم مخاطبان جشنواره معرفی کرد و ادامه داد: این گروه دومین لیست مخاطبان بودند که 30 درصد از ظرفیت سالن ها به این مخاطبان اختصاص داشت و از ساعت 12 تا 15 روز قبل از نمایش هر فیلم، امکان رزرو صندلی، از ظرفیت درنظرگرفته شده داشتند.

او با اشاره به مخاطبان آزاد که گروه سوم تماشاگران جشنواره جهانی فیلم فجر بودند، توضیح داد: از ساعت 15 به بعد، به تمامی خریداران آزاد، امکان خریداری بلیت داده می شد و برای این افراد 20 درصد از ظرفیت سالن درنظر گرفته شده بود. تمامی افرادی که بلیت رزرو نموده بودند، دارای شماره صندلی بوده و فاصله گذاری اجتماعی در سالن ها، درنظر گرفته شده بود.

او درخصوص دلیل استفاده از سامانه فروش سینماتیکت شرح داد: طی جلساتی که با مسئولان اجرایی جشنواره داشتیم، به دستورالعملی اجرایی برای فروش بلیت رسیدیم که شامل زمان بندی رزرو بلیت، بررسی برای چاپ تعداد فیلم های رزروشده، امکان کنسلی اتوماتیک نیم ساعت پیش از اکران؛ درصورت چاپ نشدن بلیت و استفاده از نرم افزار گیشه می شد و با توجه به مذاکرات صورت گرفته با سامانه های مختلف فروش، با سینماتیکت که این امکانات را برای ما محیا می کرد؛ وارد قرارداد شدیم.

او در ادامه، فیلم های پرمخاطب ایرانی و خارجی سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را این گونه معرفی کرد: تا سرانجام روز ششم از برگزاری جشنواره، 5 فیلم پرمخاطب ایرانی به ترتیب صحنه زنی، میجر، دشت خاموش، بوتاکس و گیسوم هستند و هلن، کودکی ایوان، سواران عدالت، عوامل انسانی و هیولا، به ترتیب در صندلی های اول تا پنجم پرمخاطب ترین فیلم های خارجی جشنواره قرار گرفتند.

مدیر فن آوری اطلاعات همچنین درباره تعداد مخاطبان این دوره از جشنواره گفت: بالغ بر 9100 مخاطب، طی 6 روز در سه مجموعه سینمای چارسو، آزادی و کانون به تماشای فیلم های جشنواره نشستند و ضریب اشغال صندلی 72 درصد بود. به این معنا که از ظرفیت صد درصدی درنظر گرفته شده در سالن ها 72 درصد از صندلی ها با حضور مخاطبان پر شده است. آمار میانگین ورود به کاخ جشنواره نیز روزانه حدود 1000 نفر و بیشترین پیک بازدید از ساعت 15 تا 20 بوده است.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از 5 تا 12 خرداد 1400 به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما در تهران، در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1684

به "بیش از 9 هزار مخاطب به تماشای فیلم های جشنواره جهانی فجر نشستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 9 هزار مخاطب به تماشای فیلم های جشنواره جهانی فجر نشستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید