برگزاری همایش گردشگری سلامت و رونمایی از سایت صدر شفا در آذربایجان غربی

به گزارش دکتر برای تو، همزمان با فرارسیدن شب یلدا، همایش گردشگری سلامت در ارومیه برگزار و سایت صدر شفا نیز رونمایی شد.

برگزاری همایش گردشگری سلامت و رونمایی از سایت صدر شفا در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، محمد حضرت پور شهردار ارومیه در این مراسم گفت: نهاد شهرداری و شورای شهر ارومیه برای توسعه گردشگری شهر توجه ویژه ای دارد و شورای شهر به همین منظور بودجه ای خاصی را برای سال 98 در نظر گرفته است.

او اضافه کرد: برای پیشرفت در این حوزه سرمایه گذران باید به شکل انقلابی وارد شوند و از بخشی نگری باید پرهیز کرد ضمن اینکه باید با کار دسته جمعی درآمد سرانه مردم را بالا ببریم.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این مراسم، با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در حوزه گردشگری سلامت گفت: حمایت از سرمایه گذاران حوزه سلامت حمایت می کنیم، ضمن اینکه در این خصوص باید از همکاری های دانشگاه علوم پزشکی استان نیز قدردانی به عمل آورد.

او ادامه داد: گردشگری طبیعت درمانی نیز در این استان با توجه به وجود انواع آبگرم های طبیعی و دیگر امکانات و مواهب طبیعی، صندلی خاص خود را دارد و این حوزه می تواند بیش از این که هست فعال گردد.

جباری به موانع و مسائل گردشگری سلامت نیز اشاره نمود و گفت: فعالان غیر قانونی در این حوزه زیاد هستند و باید به طور جدی با آنها برخورد گردد و رابطه مالی آنها با مراکز درمانی قطع گردد و همزمان باید کارهایی از قبیل صدور ویزای پزشکی برای پزشکان و همچنین راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی در کشورهای مقصد انجام گردد که این اداره کل پی گیر این موارد هست.

رضا حسینی معاون هماهنگی امور مالی استانداری آذربایجان غربی نیز در این مراسم سخنانی اظهار کرد: اگر بخواهیم گردشگری استان را رونق دهیم باید به این درک برسیم که سرمایه گذار یک نعمت است و از او باید حمایت کنیم و او را در گیرودار بوروکراسی اداری گرفتار نکنیم.

او اضافه کرد: این استان کارگزاران با ذوق و توانمند می خواهد تا بتواند فضا را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی در همه حوزه ها اعم از گردشگری، صعنت، کشاورزی و غیره فراهم سازد.

در حاشیه این مراسم، بزرگترین سایت تخصصی جذب گردشگرای داخلی و خارجی در منطقه شمالغرب کشور با عنوان صدر شفا رونمایی شد. این سامانه با هدف ارائه خدمات و هدایت به گردشگران سلامت داخل و کشورهای منطقه راه اندازی شده است.

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از بیمارستان میلاد ارومیه

در حاشیه این مراسم مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی به همراه تعدادی از مسئولان این استان از بیمارستان میلاد ارومیه بازدید کرد .

جباری در این بازدید گفت: به طور حتم وجود چنین زیرساختهایی که از هرحیث آماده پذیرش بیماران داخلی و خارجی است در توسعه گردشگری سلامت استان نقش بسزایی خواهد داشت.

او گفت: می توان با اتکا به بیمارستان هایی مانند این بیمارستان که به لحاظ تجهیزات مجهز است شاهد افزایش تعداد گردشگران سلامتی باشیم که از اقصا نقاط کشور و کشورهای همسایه جهت مداوا و درمان به این استان سفر می نمایند.

بیمارستان میلاد ارومیه از سال 1394 در زمینی به مساحت 9300 مترمربع در خیابان فردوسی ارومیه آغاز به تاسیس کرد و در حال تکمیل است که در فاز اول در دهه فجر سال جاری 26000 مترمربع از زیربنای آن که شامل 100 تخت بیمارستانی است افتتاح خواهد شد و پس از 30 ماه فاز دوم زیربنای آن در مساحت 19000 مترمربع که شامل 200 تخت میباشد افتتاح می گردد .

با افتتاح و راه اندازی اتاق عمل ، آنژیو گرافی ، MRI ، اطفال ، زنان و زایمان ، اورژانس ، گوارش ، داخلی و سایر بخشهای این بیمارستان مانند هتلینگ برای 250 تا 300 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد .

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 269

به "برگزاری همایش گردشگری سلامت و رونمایی از سایت صدر شفا در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش گردشگری سلامت و رونمایی از سایت صدر شفا در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید