این احتمالا اولین بنچمارک آیفون 11 است

به گزارش دکتر برای تو، امروز در اپلیکیشن Geekbench، نتایج بنچمارک یک گوشی جدید لو رفته که گفته می گردد مربوط به آیفون 11 است که قرار است جایگزین آیفون XR گردد و ارزان ترین آیفون 2019 خواهد بود.

این احتمالا اولین بنچمارک آیفون 11 است

نتایج این بنچمارک توسط یک عضو از وب سایت EugW لو رفته است. اسم کد گوشی در این بنچمارک، iPhone12,1 است و آنطور که تعیین شده، iOS 13.1 هم روی این گوشی نصب شده است. مدل مادربرد دستگاه هم N104AP است. پیش تر و در ماه می، بلومبرگ گزارشی منتشر نموده بود که طبق آن، اسم کد نسل جدید آیفون XR در شرکت اپل، N104 است که این اسم با اسم مادربرد دستگاهی که از آن بنچمارک گرفته شده، همخوانی دارد. همچنین 9To5Mac هم در ماه جولای گزارشی منتشر نموده بود که جایگزین آیفون XR قرار است اسم کد iPhone 12,1 داشته باشد.

اگر این نتایج درست باشند، بعضی از اطلاعات آیفون 11 را شاهد هستیم از جمله اینکه پردازنده این گوشی، اپل A13 خواهد بود. همچنین نکته حائز اهمیت دیگر این است که حافظه رم این گوشی 4 گیگابایتی خواهد بود در صورتی که حافظه رم آیفون XR، سه گیگابایتی است. این افزایش حافظه رم را نیز پیش تر در گزارش Ming-Chi Kuo درباره سه گوشی آیفون 11 خوانده بودیم. در حال حاضر بیشترین حافظه رم در آیفون، متعلق به آیفون XS و XS Max است که رم چهار گیگابایتی دارند و آنطور که در شایعات داشته ایم، حافظه رم مدل های جدید این گوشی ها نیز قرار است 6 گیگابایتی باشد.

جدا از حافظه رم، بگذارید سراغ خود پردازنده A13 برویم. آنطور که در این بنچمارک تعیین شده، این پردازنده همچنان معماری 6 هسته ای خواهد داشت که شباهت زیادی به پردازنده A12 دارد. این شباهت یعنی همچنان شاهد دو هسته با سرعت بالا خواهیم بود و چهار هسته دیگر با سرعت کمتر و مصرف انرژی کمتری، کارها را انجام می دهند.

دو هسته قدرتمند پردازنده اپل A13 با سرعت 2.66 گیگاهرتز در این بنچمارک اجرا شده اند که نسبت به سرعت هسته های سریع A12 که 2.49 گیگاهرتز بود، پیشرفت داشته اند. این افزایش سرعت می تواند تقریبا بین 12 الی 13 درصد بهبود عملکرد را برای آیفون 11 در بخش تک هسته ای به همراه داشته باشد. نتیجه بنچمارک هم این موضوع را تایید می نماید و امتیاز بخش تک هسته ای، 5415 است که در آیفون XR این عدد به 4796 می رسد.

نکته عجیب اما این است که عملکرد A13 در بخش چند هسته ای، نسبت به نسل قبلی این پردازنده بهبود چندانی نداشته است. بنچمارک این پردازنده در بخش چند هسته ای، 11294 است در صورتی که امتیاز A12 هم 11192 بود. با توجه به این شرایط، یکی از توسعه دهندگان Geekbench، آقای John Poole، می گوید که ممکن است A13 هم در زمینه خنک سازی مشکل داشته باشد و با کم کردن سرعت هسته ها، نتواند نتیجه چندان بهتری را نشان دهد. این مشکل را پردازنده های A12 در آیفون XR و آیفون XS داشتند. بنابراین بهتر است صبر کنیم تا در مراسم اپل ببینیم که پردازنده جدید چقدر بهتر از پردازنده A12 عمل می نماید.

اگر دقت کنید، در این نتیجه شاهد هستیم که میزان حافظه کش L1 و L2 در پردازنده A13 کمتر از آن چیزی است که باید باشد. John Poole در این زمینه می گوید که دلیل این امر، بهینه نبودن نرم افزار Geekbench برای پردازنده جدید اپل است زیرا هنوز این پردازنده را در دسترس نداریم تا Geekbench را برای آن بهینه کنیم.

البته هنوز نمی توانیم این نتایج را تایید کنیم و ممکن است این نتایج ساختگی باشد. اما بار دیگر John Poole می گوید که هیچ ایرادی به این بنچمارک وارد نیست و می توان به صحت آن اطمینان کرد.

در پایان، باز هم بهتر است صبر کنیم تا مراسم اپل برگزار گردد و آیفون 11 عرضه گردد، تا بهتر بتوانیم پردازنده جدید این گوشی ها را قضاوت کنیم. مراسم اپل دقیقا یک هفته دیگر و در تاریخ 19 شهریور ماه در شهر کوپرتینو برگزار خواهد شد. شما درباره این نتیجه چه فکر می کنید؟ آیا شما هم از آن دسته از کاربران هستید که فکر می کنید بهبود پردازنده های موبایلی به پایان رسیده است؟

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 361

به "این احتمالا اولین بنچمارک آیفون 11 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این احتمالا اولین بنچمارک آیفون 11 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید