انواع دیوارپوش منزل به همراه نکات انتخاب برترین طرح همراه با تصویر

به گزارش دکتر برای تو، دیوارپوش منزل یکی از عناصر زیبایی بخش به دکوراسیون داخلی است که تنوع زیاد آن گاهی اوقات باعث سردرگمی می گردد. امروزه از انواع دیوارپوش منزل مثل رنگ های مختلف، کاغذ دیواری، دیوارپوش فومی و غیره استفاده می گردد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. علاوه بر انتخاب نوع دیوارپوش باید به رنگ و سایر موارد هم توجه کرد. در این مطلب راهنمای جامعی در خصوص انتخاب انواع دیوارپوش برای منزل و نکات آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

انواع دیوارپوش منزل به همراه نکات انتخاب برترین طرح همراه با تصویر

معرفی انواع دیوارپوش منزل مسکونی

در این قسمت به معرفی مختصر انواع دیوارپوش برای منزل می پردازیم. انتخاب هر یک از آنها بسته به سبک دکوراسیون داخلی و سلیقه افراد و بعلاوه بودجه شما متفاوت خواهد بود. با این حال نکات هر کدام از دیوارپوش ها را به شما خواهیم گفت.

  • دیوارپوش چوبی خانه: این نوع دیوارپوش ها در جنس های مختلف چوب و یا طرح چوب با رنگ های مختلف وجود دارند. معمولا از این مدل برای دیوار پشت تلویزیون، در آشپزخانه هایی که کابینت کلاسیک چوبی دارند، فضای پشت تخت، نوع ضد آب آن در سرویس بهداشتی برای تعادل گرمایی محیط استفاده می نمایند.
  • دیوارپوش چرمی منزل: این نوع دیوارپوش را می توانیم جدیدترین دیوارپوش منزل معرفی کنیم که طرح و رنگ آنها بسیار متنوع بوده و گاهی اوقات هم به شکل سه بعدی طراحی می شوند. معمولا در منطقه ها آپارتمانی برای جلوگیری از عبور صدا و انتقال حرارت بین بخش ها از دیوارپوش چوبی منزل استفاده می نمایند. البته می توانید از این طرح دیوارپوش منزل برای تزئین دیوار پشت تلویزیون و سالن غذاخوری هم بهره ببرید.
  • دیوارپوش سنگی: حتما این نوع دیوارپوش ها را در منازل دیده اید که گاهی اوقات با پی وی سی هم به طرح سنگ طراحی می نمایند. اما اگر هوادار متریال طبیعی و بسیار مقاوم هستید، دیوارپوش سنگی از جنس آنتیک و بسیار مقاوم برای تزئین دیوار پشت تلویزیون، پاسیو، پشت شومینه و بخش هایی از پذیرایی، فضای زیر وان و دیوار حمام گزینه مناسبی است. حتی می توانید جنس و رنگ سنگ به کار رفته در دیوار بین کابینت را با سنگ روی کابینت ست کنید. معمولا در خانه هایی با سبک لاکچری و لوکس هواداران زیادی دارد.
  • دیوارپوش شیشه ای: بله درست است دیوارپوش های شیشه ای هم در دسته جدیدترین دیوارپوش دیوار منزل قرار می گیرند و برخلاف انتظار تنوع رنگ هم دارند. این نوع دیوارپوش ها نشکن هستند پس اصلا نگران نباشید. در برابر سرما و گرما کاملا مقاوم هستند پس در آشپزخانه هم می توان استفاده کرد. حتما در انتخاب رنگ این نوع دیوارپوش به فضای منزل توجه کنید و رنگ های روشن را برای فضای کوچک و برعکس انتخاب نمایید. به علت یکدست بودن ظاهر رنگی این نوع دیوارپوش، نمود ظاهری و تأثیر آن بر چشم بیننده چندین برابر است.
  • دیوارپوش پی وی سی: دیوارپوش PVC را می توان برترین دیوارپوش منزل نامید که به علت مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت، نفوذ آب، صدا و بعلاوه زیبایی ظاهری بالا، می توان در هر جایی از منزل استفاده نمود. معمولا از این دیوارپوش ها در مکان های پر رفت و آمد استفاده می گردد مثلا به اسم دیوارپوش راهرو منزل که طول عمر بالای آنها مزیت عظیمی محسوب می گردد.
  • دیوارپوش سه بعدی یا 3D: یکی از پرهوادارترین انواع دیوارپوش در منزل، انواع سه بعدی هستند که به شکل تایل های عظیم و یک تکه نصب می شوند و قابل خرید در طرح دلخواه شماست. در جنس های مختلف فراوری شده و برای هر فضایی از منزل می توانید استفاده نمایید. این مدل دیوارپوش مناسب منزل با سبک مدرن و معاصر است.
  • دیوارپوش کناف: این نوع دیوارپوش از جنس پنل گچی است و وزن بسیار سبکی دارد. مقاومت زیاد در برابر احتراق، گرما، رطوبت و صدا این مدل را به مناسبترین گزینه برای دکوراسیون داخلی منازل کوچک و آپارتمانی تبدیل نموده است.
  • دیوارپوش کامپوزیت: در دکوراسیون داخلی منزل دیوارپوش کامپوزیت هم محبوبیت خاص خود را دارد. این مدل در انواع طرح چوب، دیوارپوش آجری در منزل، طرح سنگ، آنتیک و غیره به فروش می رسند. زیبایی بسیار بالا، طبیعی بودن متریال، مقاومت بسیار زیاد در برابر ضربه، عایق بودن در برابر حرارت و صوت، امکان جابجایی و تعمیر سریع پنل ها، آن را بسیار پرفروش نموده است.
  • دیوارپوش فومی: این نوع پانل دیوارپوش منزل به فرم ساده و پشت چسب دار عرضه می شوند. این نوع دیوارپوش احتیاج به نصاب ندارد و بسیار ساده است. به علت عایق بودن در برابر حرارت و نفوذ آب و رطوبت به اسم دیوارپوش آشپزخانه هم استفاده می گردد. عایق صوت بودن این نوع دیوارپوش استفاده از آن را برای پذیرایی و نشیمن منازل کوچک و آپارتمانی بسیار مناسب ساخته است. حتی امکان شستشو دارند که در فضایی مثل آشپزخانه به راحتی می توانید از چربی روی دیوار خلاص شوید.

نکات انتخاب دیوارپوش برای دکوراسیون داخلی منزل

علاوه بر اینکه باید هر نوع دیوارپوش را با توجه به متراژ و سبک داخلی منزل و در جای درست بهره ببرید، یکسری نکات دیگر هم هستند:

  • رنگ: رنگ دیوارپوش منزل به همراه سقف باید رنگ غالب ساختمان باشد. رنگ روشن برای متراژ کم و برعکس برترین گزینه است.
  • نوع فضا: برای پذیرایی و اتاق نشیمن سعی کنید فضا را گرم و دلباز نشان دهید، برای اتاق خواب باید از جنس و رنگ آرامش بخش استفاده نمایید. اگر به تمیزی حساس هستید در آشپزخانه باید نوعی از دیوارپوش را انتخاب کنید که کثیفی آن معین باشد تا فورا بتوانید آن را تمیز کنید.
  • نحوه نصب: سعی کنید از دیوارپوش منزل به اسم نقطه تأکیدی برای دیوار فضاهای مختلف بهره ببرید و اصراری به پوشاندن تمامی دیوارها نداشته باشید.
  • سبک منزل: سبک دیوارپوش خانه باید حتما باید سبک کلی منزل هماهنگ باشد. به هیچ وجه دیوارپوش چوبی را برای سبک مدرن استفاده نکنید. دیوارپوش های سنگی برای سبک لوکس و لاکچری مناسب هستند.
منبع: اتاق
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 1754

به "انواع دیوارپوش منزل به همراه نکات انتخاب برترین طرح همراه با تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع دیوارپوش منزل به همراه نکات انتخاب برترین طرح همراه با تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید