انتهای این خیابان را هرگز نخواهید دید!

به گزارش دکتر برای تو، طولانی ترین خیابان جهان، خیابانی که ایالات متحده امریکا را به کانادا وصل می نماید!

انتهای این خیابان را هرگز نخواهید دید!

کلنگ ساخت طولانی ترین خیابان دنیا، پیونددهنده نیم کره شمالی قاره امریکا، دو قرن پیش در شهری که امروزه با نام تورنتو می شناسیم، زده شد. همراه مجله گردشگری خبرنگاران، گشت و گذاری در طولانی ترین خیابان دنیا داشته باشید.

طولانی ترین خیابان دنیا چگونه به وجود آمد؟

در سال 1793 درگیری های نظامی بین امپراتوری فرانسه و بریتانیا موجب شد که جاده ای برای حمل ونقل به خصوص حمل ونقل سلاح و ادوات مهم جنگی در مکان شهر تورنتوی امروزی ساخته گردد. این جاده تا سال 1812 همچنان نقش راهبردی و مهمی در انتقال سلاح و مهمات جنگی ایفا می کرد؛ چراکه اصلی ترین شاهراهی بود که موجب اتصال ایالات متحده امریکا به کانادا می شد.

سال ها پس از انتها درگیری های بریتانیا و فرانسه این خیابان همچنان به عنوان یک شاهراه مهم تنها راه ارتباطی امریکا و کانادا بود. همین عامل باعث شد که هرسال به دلایل مختلف به طول آن اضافه گردد تا جایی که طول آن به پنجاه و شش کیلومتر رسید و نام آن به عنوان طولانی ترین خیابان دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

طولانی ترین خیابان دنیا با نام خیابان یانگ، در استان آنتاریوی کانادا، اصلی ترین و مهم ترین خیابان شهر تورنتو است. این خیابان از ساحل دریاچه آنتاریو آغاز می گردد و تا تاندربی ادامه می یابد. یادبود محل شرع ساخت وساز آن برای بازدید گردشگران کنجکاو معین شده است. جالب است بدانید که به علت ادغام خیابان یانگ با بقیه بزرگراه 11 آنتاریو در برخی از منابع طول این خیابان را 1896 کیلومتر ذکر نموده اند.

چرا باید خیابان یانگ را دید؟

مهم ترین مراکز تجاری، مالی، تفریحی و حتی گردشگری تورنتو همگی در امتداد طولانی ترین خیابان دنیا واقع شده اند. خیابان یانگ روزهای پر از غم و شادی و جنگ وصلح و اتفاقات بسیاری را نظاره گر بوده است. کلنگ اولین خط متروی کانادا نیز در این خیابان زده شد. برخی از گردشگران خیابان یانگ را سرزنده ترین، شلوغ ترین و پرهیاهوترین خیابان در تمامی کانادا توصیف نموده اند.

از جمله اماکن مهم و معروفی که در این خیابان وجود دارند می توان به سینما AMC یکی از قدیمی ترین خانه های سینمای دنیا، بزرگ ترین مرکز فروش کتاب در دنیا واقع در شمال و غرب دونداس تورنتو، بازار معروف و زیبای سنت لورنس یکی از قدیمی ترین مراکز فراوری مواد غذایی، ایستگاه یونیون قدیمی ترین ایستگاه قطار تورنتو و همان طور که بالاتر گفتیم اولین خط متروی شهر تورنتو و کشور کانادا همگی در طولانی ترین خیابان دنیا یعنی خیابان یانگ واقع شده اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب موزه ای مملو از شاهکارهای هنری قرن نوزدهم را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1402 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2255

به "انتهای این خیابان را هرگز نخواهید دید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتهای این خیابان را هرگز نخواهید دید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید