67 نفر برای محافظت از دو هزار اثر تاریخی استان مرکزی

به گزارش دکتر برای تو، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: در سه ماه دوم سال جاری 2151 گشت زنی در محوطه ها و اماکن باستانی، تاریخی و گردشگری استان مرکزی صورت گرفته است.

67 نفر برای محافظت از دو هزار اثر تاریخی استان مرکزی

به گزارش گروه دریافت خبر خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، سیدمحمدحسینی در اینباره گفت: گشت زنی از محوطه های تاریخی و باستانی استان در قالب 23 پایگاه و 4 ایستگاه ثابت حفاظتی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در این گشت زنی دو نفر قصد تعدی به آثارتاریخی استان مرکزی را داشتند، اضافه کرد: این افراد دستگیر و به مراجع قضایی و انتظامی تحویل داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی حفاظت بهینه از دو هزار اثر تاریخی استان مرکزی را نیازمند نگاه تخصصی، حرفه ای و نیروی انسانی کافی در بخش حفاظتی یگان بیان کرد.

سیدمحمد حسینی گفت: هم اکنون 39 نفر نیروی کادر و 28 سرباز وظیفه در حوزه یگان حفاظت آثار تاریخی استان انجام وظیفه می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی در انتها توضیح داد: افراد می توانند هرگونه اطلاعات و گزارش جرم علیه مواریث فرهنگی را به وسیله شماره تلفن های 08633258041و08633121906 به صورت شبانه روزی، به این یگان مخابره نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 767

به "67 نفر برای محافظت از دو هزار اثر تاریخی استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "67 نفر برای محافظت از دو هزار اثر تاریخی استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید