12 اشتباه رایج در استفاده از جارو برقی ، طول عمر جارو برقی تان را چند برابر کنید

به گزارش دکتر برای تو، اگر دوست دارید که عمر جارو برقیتان را افزایش دهید باید نکاتی را در زمان کار با جارو برقی رعایت کنید.

12 اشتباه رایج در استفاده از جارو برقی ، طول عمر جارو برقی تان را چند برابر کنید

به گزارش خبرنگاران، اگر در پی این هستید که طول عمر جارو برقی خود را افزایش دهید و از زود خراب شدن آن جلوگیری کنید، این مطلب را تا سرانجام مطالعه کنید. اگر اشتباهات زیر را مرتکب نشوید، طول عمر جارو برقی شما چند برابر خواهد شد.

گرفتگی ها را رفع نمی کنید

هر بار بعد از این که جارو برقی می کشید، به لوله خرطوم آن نگاهی بیندازید. اگر چیزی آنجا گیر نموده، حتما آن را خارج کنید و اجازه ندهید که آشغال در آن تجمع پیدا کند. با انجام این کار مکش جارو هم بیشتر خواهد شد.

جاروبرقی را از برق نمی کشید

شاید بسیاری از اوقات؛ به خاطر تنبلی بعد از تمام شدن کارتان جارو را از برق نکشید؛ اما انجام این کار خطرناک است و از طرفی عمر جاروبرقی را هم کم می نماید.

فرچه جاروبرقی را جدا نمی کنید

بیشتر جارو برقی ها در قسمت ورودی لوله سری های چرخان دارند که مخصوص مکش آشغال و کثیفی از روی فرش است و ممکن است بعد از مدتی مو، آشغال و آلودگی داخل آن جمع گردد و درست کار نکند. کافی است که یک قیچی کوچک بردارید و به آرامی آشغال ها را قیچی نموده و جدا کنید تا فرچه تمیز گردد و در نهایت با شانه مخصوص روی آن بکشید.

کیسه جاروبرقی را خالی نمی کنید

اگر جارو برقی شما کیسه ای است، هر زمان که از آشغال پر شد، باید آن را خالی کنید که در غیر این صورت اگر به طور منظم این کار را انجام ندهید، مجبور می شوید که بعد از مدتی مدام کیسه را تعویض کنید.

فیلتر ها را تمیز نمی کنید

جارو برقی ها با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما همه فیلترها گاهی احتیاج به تعویض یا تمیز کردن پیدا می نمایند؛ البته فیلترهای قابل شستشو هم وجود دارند که با دستورالعمل خاص باید آنها را بشویید.

سَریِ جارو برقی را عوض نمی کنید

سری جارو برقی باید قدرت چرخش داشته باشد تا بتواند جرم ها و آشغال ها را جمع کند؛ اما اگر احساس می کنید که لق شده، یعنی وقت تعویض آن رسیده است.

از تنظیمات اشتباه استفاده می کنید

تنظیمات جارو برقی ها بر اساس جایی که قرار است آن را بهره ببرید، فرق دارد اما اگر تنظیمات را اشتباه انجام دهید، مکش جارو را کم می کنید و طول عمر آن هم کاسته می گردد. این که بخواهید تنظیمات را روی کمترین حالت و درجه قرار دهید، برترین آپشن نیست.

قبل از جارو، ریخت و پاش ها را تمیز نمی کنید

برای افزایش عمر جارو برقی، قبل از اینکه از آن بهره ببرید، لوازم مختلف را از روی فرش بردارید تا هنگام جارو کشیدن مجبور نباشید این کار را انجام دهید و از روشن ماندن بیش از حد جارو خودداری کنید. اگر هم وسط کار جارو را خاموش کنید و بخواهید جمع و جور انجام دهید، به مرورِ زمان باعث شل شدن سری جارو برقی می شوید که طول عمر آن را کم می نماید.

هنگام مشاهده دود، جارو را خاموش نمی کنید

شاید برای برخی ها مشهود باشد که بعد از این که دود از جاروبرقی بلند شد، آن را خاموش نمایند اما خیلی ها هم به این موضوع توجه ندارند. اگر فشار به موتور جاروبرقی زیاد باشد، موتور داغ می نماید و ممکن است قطعات آن بسوزد و دود بلند گردد. در چنین حالتی سریعا باید کار را متوقف کنید.

خیلی زیاد از جارو برقی استفاده می کنید

بهتر است تعداد دفعات استفاده از جارو برقی را کمتر کنید و تا جایی که می توانید خانه را تمیز نگه دارید که در غیر این صورت طول عمر جاروبرقی کم خواهد شد.

از سه راهی محافظ استفاده نمی کنید

سه راهی محافظ فقط برای کامپیوتر و تلویزیون نیست. باید برای جاروبرقی هم از آنها بهره ببرید تا محدودیت ولتاژ وجود داشته باشد و آسیبی به دستگاه وارد نگردد.

دفترچه راهنما را نمی خوانید

بسیاری از افراد دفترچه جاروبرقی را مطالعه نمی نمایند و به آن اهمیت نمی دهند؛ در صورتی که هر برند نکات مربوط به خودش را دارد که حتما باید رعایت گردد.

منبع: نمناک

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: dr4u.ir شناسه مطلب: 2272

به "12 اشتباه رایج در استفاده از جارو برقی ، طول عمر جارو برقی تان را چند برابر کنید" امتیاز دهید

2 کاربر به "12 اشتباه رایج در استفاده از جارو برقی ، طول عمر جارو برقی تان را چند برابر کنید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 اشتباه رایج در استفاده از جارو برقی ، طول عمر جارو برقی تان را چند برابر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید